View Single Post
Jeg var i ferd med å starte en tråd som dette selv da jeg snublet over denne. Dog med en litt annen vinkling enn "jeg vil ha muligheten til å bli stein mens jeg spiser pizza og ser film", men nok om det.

Temaet har vært stadig oftere oppe i media i det siste og flere og flere kommer ut og taler for avkriminalisering, legalisering eller i det minste om å få igang debatten igjen (som forleden dags artikkel i forskningsrådet) og som den utålmodige optimisten vil jeg ha MER. Jeg vil se snøballen begynne å rulle og bli større og større. Derfor har jeg etterlyst måter å gjøre noe på (tråden jeg planla skulle hatt tittelen "Legalisering. Hva kan VI gjøre" eller noe i den duren) og her har jeg fått noen gode svar:
- Miljøpartiet de grønne har legalisering på planen
- Mase på journalister og skrive leserinlegg
- Melde seg inn i foreningen for human narkotikapolitikk.

Mitt bittelille bidrag er å oppfordre folk til å like FaceBook siden til Folkeaksjonen lovlige utsalgssteder for hasj og marijuana (https://www.facebook.com/luhm.no/info) media elsker å referere til FB-sider med høy oppslutning og sidestarter er både flink, grundig og saklig. Selvsagt skjønner jeg at det for mange vil være vanskelig å åpent støtte noe slikt på facebook, men hvis du virkelig støtter saken og tør å gutse litt så bare gjør det, det er det saken trenger: at folk kommer ut og støtter den!

Til slutt vil jeg bare legge til min stemme i alle formaningene om å holde debatter saklige og å fokusere på hva samfunnet har å tjene på legalisering m.t.p minsket kriminalitet, frigjorte midler til hjelp og behandling, mindre stigmatisering osv. Hvor lite skadelig det er er dødt, hvor lyst du har til å røyke uten å bli tatt er direkte kontra produktivt og å skulle bestemme over sin egen kropp baner heller ikke vei. Krigen mot narkotika er tapt, la oss fokusere på det. Kommentarfeltene på cannabisrelaterte saker i media syder og koker av intelligente og saklige mennesker med snakketøyet i orden, men vi trenger FLERE!