View Single Post
Sitat av Hemmelige Freak Vis innlegg
For ikke å prate om hvor mange som drikker seg ihjel, skader familien sin psykisk eller fysisk pga inntak av alkohol

Hoved spørsmålet i tråden her folkens: Hva skal til for å få dette opp til debatt? Jeg vil høre hva politikere har å si om dette, jeg vil høre hva FOLKET har å si til dette, og jeg vil frem for alt at FOLKET ikke skal lide pga uvitenhet eller urettferdighet!

Kort eksempel: Jeg og vennene mine burde få lov til å røyke, spise godteri og se film, uten å bli stempet som narkomane og få prikk på rullebladet!
Vis hele sitatet...
Det ER oppe til debatt, mer enn noen gang tidligere (som jeg vet om).

Dog er det på et litt "høyere" nivå enn at du og vennene dine burde få lov til å røyke (som jeg forsåvidt støtter)

Igjen vil jeg anbefale å være mer generelle enn "vi ønsker å røyke". Hvis jeg f.eks ønsker å ta MDMA en gang i året, hvorfor skal jeg ha noen mindre rett til det?

Grunnen til at jeg sier dette er at dette er "større" enn om en vennegjeng skal få sitte hjemme og røyke hasj. Ved å fokusere bare på dette tyder det på at "dere" gjør dette for egen vinning og ikke fordi dere tror at forbud mot nullofferkriminalitet gjør mer skade enn nytte, helt generelt. Hva din motivasjon er for å engasjere deg er opp til deg (om du vil røyke er det helt greit for meg) men for å nå frem til massene må fokus være på et mer generelt grunnlag.

Kriminaliseringen har bare offer. Legalisering gir muligheter for regulering som vi f.eks har på sprit. Utdeling av heroin vil fjerne store deler av markedet. Se på resultatene Sveits har, etter å ha hatt dette som politikk siden 1987 (?)