View Single Post
Debatten raser

Min generelle oppfordring er å fokusere på at kriminalisering IKKE fungerer, og at det koster samfunnet enormt med ressurser. Dette gjelder alle illegale rusmidler.

For min del bryr jeg meg null og niks om legalisering av cannabis, bortsett fra at jeg begynner å bli lei av at politiet terroriserer brukere. Jeg har ingen interesse av det personlig.

En ting jeg ville holdt meg unna i debatter er å fokusere på at det kan brukes til tau og papir og denslags. Det er lett å gjennomskue (selv om det strengt talt ER et argument) men det blir et sidespor. Det viktige er at ressursene flyttes fra rettsvesen/politi til helsevesen, slik at politiet blir tvunget til å etterforske "ekte" kriminalitet som ran, voldtekt, tyveri og lignende. Disse blir i dag henlagt fortere enn du rekker å si "henlagt" fordi det bare er å ta en tur ned i brugata og "løse" 30 saker på en dag ved å arrestere brukere og selgere av "lommerusk".

Forresten:

Arild Knutsen i Foreningen for Human Narkotikapolitikk gjør en kjempejobb. Jeg anbefaler alle å bli medlem der. Det koster 200,- i året, men det er lommerusk for de fleste.
----

- Det å åpne for legalisering for røyking i sprøyterommet, vil gjøre det til et sted der det er lovlig å bruke narkotika som ellers er forbudt, sier helse- og omsorgsminister Bent Høie (H) til NRK.

..for det er jo ikke allerede et sted der det er lovlig å bruke narkotika...
Sist endret av Antagonist; 23. februar 2014 kl. 18:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.