View Single Post
Trådstarter
91
Sitat av mortalf Vis innlegg
Så til det siste utspillet deres. De elsker jo privatisering av alt mulig og privatskoler er selvsagt en folkerett i Frp systemet, men når muslimene skal lage privatskole da mener de plutselig at dette er forfærdelig. Ikke et ord om alle de kristne privatskolene som allerede finnes.
Vis hele sitatet...
Akkurat her vil jeg faktisk forfekte utspillet deres - iom at Norge faktisk, enten man liker det eller ei, er et kristent land, er det jo logisk at det finnes kristne privatskoler her. Norge er dog ikke et muslimsk land, og derav skal vi da heller ikke godta at muslimene vil bygge privatskoler i et ikke-muslimsk land. Såpass kan man bare ikke kreve. Det blir like dumt, for ikke å si respektløst og hånlig, som at vi skulle emigrert til Afghanistan og krevd oppbygging av kristne skoler der.

Enkelt og greit handler det om å respektere det tilflyttede landet og dets kultur og skikker - på samme måte som å vise folkeskikk ved besøk i andres hjem. Det gjøres ikke ved å prakke på dem religioner og vaner de ikke er en del av, tvert i mot.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Si meg, har dere glemt at FrP faktisk fikk flest stemmer ved forrige valg?
Vis hele sitatet...
Forklarer absolutt ingenting utover det faktum at alle over 18 år har stemmerett, enten de har innsikt i landets politikk eller ikke.

Jeg kunne laget en egen tråd om hetsing av både AP, SV og Rødt hvis jeg ville det, men vet du hva, jeg føler meg for god til rakke ned på alle andre bare fordi de har en egen mening. Noe jeg har fått inntrykk av at de fleste sosialister ikke gjør. Jeg har aldri i hele mitt liv opplevd at en sosialist ikke så ned på meg for mitt politiske syn. Det finnes ikke noe slikt som å diskutere politikk med de av mine bekjente som er sosialister, fordi alt de kan gjøre er å rakke ned på mitt politiske ståsted.
Vis hele sitatet...
Men dette innlegget ditt er jo tilnærmet hets av sosialister, hvis du ikke fikk med deg det. Generalisering på maks nivå. "Alt de kan gjøre er at rakke ned på mitt politiske ståsted"

Og angående det siste du forklarer, så kan du kun snakke for deg selv - det vil alltid være mange andre FrP-tilhengere som overveier akkurat det du her fremstiller som hva "vi ikke liker". Du kan aldri snakke for en hel gruppe.

Du, trådstarter, burde virkelig lære deg å lese mer om partiene før du begynner å flame dem.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg godt med innsikt hva gjelder forskjellige politiske partier - men slik du fremstiller ting i dette innlegget, ser det ikke ut til at du engasjerer deg stort utover hva "vi" FrP-ere måtte mene. Du bruker standard FRP-retorikk, for ikke å si forsøk på argumentasjon, noe som ikke teller som et pluss.