View Single Post
Trådstarter
91
Sitat av djxfade Vis innlegg
NEr mye av politikken til FrP jeg vil si meg sterkt uenig med, men derimot er det en sak de sloss for, som jeg engasjerer meg veldig i. Nemlig innvandringsspørsmål.
Vis hele sitatet...
Nettopp - det er hovedsakelig akkurat dette som tiltrekker dem så ekstremt mange medlemsfeller. Selv jeg, som APer, er i stor grad enig i deres innvandrerpolitikk - fordi jeg ser hvilken vei det bærer at vi åpner portene så vidt som vi gjør. Men likevel holder jeg meg borte, fordi den stemmen i så fall ville ha virket inn på alt det jeg ikke kan identifisere meg med. Ikke bare privatiseringen, men hvordan landet og dets befolkning ville ende opp med et slikt styre. Det er konsekvenser jeg ikke ønsker å se landet lide under, og derav virker ikke det populistiske innvandrertemaet deres inn på meg - til tross for nevnte enighet. Jeg håper det gjelder flere.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Frpere mener de har funnet den ene gyldne sannheten, stempler motstandere som "mobbere" og "sosialister", og mener de ikke trenger å delta i grundige diskusjoner over politikken deres. Det er dette som er det fine med å være Frper: man har alltid en enkel løsning på ethvert komplisert problem.
Vis hele sitatet...

Dette er selve prototypen på en FrP-entuasiast, dessverre. Spesielt siste setning passer ekstremt godt på flere bekjente av meg som stemmer FrP - tar rett og slett ekstremt lett på det meste, især økonomiske anliggender.. noe som jo forklarer hvorfor de så gjerne vil ha skattelette. For skatt er jo så bortkastet...
Sist endret av Angelina; 19. mai 2010 kl. 01:48.