View Single Post
Sitat av inzane1891 Vis innlegg
Så bra det ordner seg for deg.
Har du lyst og fortelle litt om hvorfor og hvordan det er med gjeldsordningen? Samt hvordan du får lån opp på det hele?
Vis hele sitatet...
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Det kan jeg gjøre

Det var først etter at jeg ble uføretrygdet jeg fikk anledning til å komme innunder gjeldsordningen. Fikk satt opp en betalingsplan hvor jeg betaler en sum hver måned. Ble satt opp slik at jeg dekket over 90% av gjelden. Men etter at jeg fikk innvilget ung ufør har jeg mulighet til å dekke opp mer enn som så. Fikk også etterbetalinger som går til å dekke gjelden. Slik det er med gjeldsordningen nå betaler jeg litt over 5000 kr pr mnd. Månedsummen minsker for hvert år som går, i og med at jeg klarer å dekke så mye av gjelden.
Vis hele sitatet...
Kortversjon så fungerer gjeldsordning sånn at du betaler alt eventuelt overskudd etter dokumenterte boutgifter og livsopphold etter gjeldende satser over en 5 års periode. Hvor mye av gjelden du dekker opp er ikke avgjørende her. En gjeldsordning via namsmannen blir tinglyst hvilket betyr at alle kreditorer er like forpliktet og bundet til avtalen som den avtalen gjelder.