View Single Post
Sitat av I nået Vis innlegg
Ja, jeg vet hvem som har bestilt dette. Og det er for og ikke bli tatt selv.

Jeg mener jeg er uskyldig da jeg ikke har bestilt dette,
Vis hele sitatet...
Ut fra dommen antar jeg da at du ikke har opplyst om dette i avhør?
De fleste som tas for innførsel av narkotika vil nekte for at det er deres, og retten vil da måtte gjøre en sannsynlighetsoverveielse. Har du narkoen i kondomer i magen er bevisene klare, ligger den i en postforsendelse er de mindre klare og det vil da være øvrige opplysninger som avgjør.

Kontoutskrifter kan brukes til å styrke saken hvis de finner overførsler til avsender, men manglende overførsler kan like gjerne forklares med at du har brukt Visa Spendon, bitcoin eller en annen mekanisme for å skjule dine spor.

Slik du har beskrevet saken står du som tidligere rusmisbruker tiltalt for innførsel av narkotika, og du har også tidligere saker knyttet til dette.
Selv om det skjer at man bestiller i andres navn er ikke dette vanlig - ikke minst fordi man da får en utfordring med tanke på å få tak i stoffet når det er levert.
Politiets sak styrkes også ut fra at det er stanset flere forsendelser.

Ut fra dommen har du ikke lansert noen alternative forklaringer i retten eller i avhør, du har bare nektet for å ha bestilt noe. Det vil da kunne anses å være bevist utover rimelig tvil at det er du som har bestilt.
Løsningen for din del vil da være å gi politiet navnet på den personen du mener har bestilt stoffet i ditt navn. Det vil være med på å underbygge tvilen, og videre etterforskning vil også kunne bidra til å sannsynliggjøre at det er den andre personen som står bak.