View Single Post
Sitat av Moff Vis innlegg
Så det du sier er at dere aktivt monitorerer alle enheter tilkoblet nettverket deres, som ikke kjører denne servicen? Nå vet jeg ikke hvor stor skole det er snakk om, men jeg regner med at dere ikke har kapasitet eller ork til å fysisk sjekke alle som har en mobiltelefon eller privat PC tilkoblet nettverket deres. Og hvis mobiltelefoner kobler til et separat trådløst nettverk, så er det jo ikke verre enn at man kobler den aktuelle skole-PC-en til dette separate nettverket.

Long story short; I call bullshit. For å sitere meg selv fra post nummer 2: "den som er IT-ansvarlig hos dere har ikke peiling på PC-er eller nettverk."
Vis hele sitatet...
Wow. For en fantastisk besserwisser du er. Du antar veldig mye om ting du ikke har noe innsikt i. Hva får deg til å tro at jeg må monitorere en hel masse irrelevante enheter?

For å få tilgang til skolens nett må du ha en maskinkonto i AD. Det er det kun skolens maskiner som har. Det finnes ikke enheter som ikke tilhører skolen i skolens nett. Jeg ville uansett ikke trengt å monitorere eksterne enheter om de kom inn, for jeg trenger bare å se hvilke brukere eller maskiner som _ikke_ er tilkoblet nettet på skolens maskiner. Hvis bruker X sitter og har heldagsprøve og beviselig er på skolen og jeg ser i mitt system at hans PC ikke er tilkoblet skolens nett, så vet jeg hvilken elev det er og kan sjekke hvorfor vedkommende ikke er tilkoblet skolens nett på skolens PC.

Jeg har ingen grunn til å bry meg om mobiltelefoner eller andre PCer, for hvis skole-PCen ikke er tilkoblet skolens nett så ser jeg det.

For å snu ditt eget sitat, "det virker som om du ikke har så mye peiling på hvordan PC eller nettverk fungerer på skole i Oslo i 2017".
Sist endret av enIKT; 29. mai 2017 kl. 08:55.