View Single Post
Trådstarter
2
Sitat av Laagemaat Vis innlegg
Høres ut som wifi-kortet er på vei å ta kvelden ettersom dette har fungert greit tidligere.

Jeg kan anbefaleå spøøre naboen din om å kunne installere powerline adaptere (tar lite plass og er enkelt å sette opp) eller prøve å kjøpe deg et nytt wifi kort. Om du kjøper nytt wifi-kort, hold deg unna alt av USB-dongles.
Vis hele sitatet...
Okay så jeg bestemte meg for å teste dette ved å disable nettverks kortet og istede bruke nettverks kabel til extenderen (hadde helt glemt at jeg hadde den fram til idag), resultatet var det samme. Siden extenderen funker greit ellers blir jeg litt undrende, med mindre det trådløse nettverks kortet på en eller annen måte har tuklet med ethernet koblingen.

Har også prøvd en Netgear USB dings før jeg reinstallerte windows og alt det der, ble verken bedre eller verre av det.

Angående det å snakke med naboen om powerline, vel det spiller inn til huseierne som teknisk sett eier hele opplegget, og selv om de ikke er imot å sette opp slikt om mulig (spesielt om det ikke koster mye) er de ofte utilgjengelige.

Men angående det spurte jeg naboen min om han eller noen i familien hans hadde opplevd noe tull med internettet, han nevnte at hans stasjonære PC hadde også hatt problemer fram til han erstattet en eller annen boks bak datamaskinen. (ja jeg spurte om det, men han kunne ikke oppgi en ordentlig beskrivelse av hva det var, han gjorde det og etter det har han hatt stabilt Internet på den siden Jul.)