View Single Post
Du.. slapp av. Alt blir bedre på avstand. Gi det litt tid, chill. Og for guds skyld la være å mase med dette både i eget hue og på andre. Virker du desp vil INGEN henge med deg. De i den gjengen som hater deg.. åh som de koser seg når de ser deg slite og mase om "why?".. unner du dem det?

Folk som ikke vil vite av deg.. hvorfor i faen bry seg? La dem løpe. Vil du ha venner som du må please for å være venn med? De har et navn: horer.
Skaff deg en eller flere jobber. Jobb deg gjerne ihjel en stund. Penger avler venner uten at du kjøper dem. Og jobben holder tanker i sjakk..penger til Bil, råd til fyll, spill, turer, klær, mc. Livsstil... folk ser det.

Start med noe på fritida. Spill data i en klan. Engasjer deg i lokalmiljøet. Prat med folk. Tren deg til å bli en muskelbunt. Ikke innbill deg at damer ikke ser forskjell på en velvoksen kropp med mye penger vs en innrøyka huleboer. Samme med kompiser. Damer drar kompiser. Kompiser drar damer. Muskler&penger&livsstil&trivsel smører..

Vær positiv. Skal du gnåle så kjøp time hos psykolog. Smile. ALWAYS. Ingen orker hengehuer.
Vennskap fra vgs.. pft! Jeg hadde fem GODE kompiser og en haug med perifere venner i gjengen. Hvor de er i dag? Aner ikke. Driter i det. Har ikke engang noen på face. Ønsker dem alt godt og treffer dem gjerne, alltid hyggelig å jabbe skit, men vennskap kommer og går.
Men kom deg for guds skyld ut. Blir du sittende i kjellern.. da er det ikke like lett å kave seg ovenpå igjen. Vær litt bevisst på det. Hullete og skitne klær, vond lukt. Dårlig tannhygiene. Hovedfag i call of duty, ingen penger og lite kontakt med folk.. høres det ut som en noen har som førstevennevalg? (Sorry om jeg tråkker noen på tærne her nå..)
Jeg vet film og dataspilll er easy way out til å begynne med. Men på sikt.. ikke velg det lette nå.

Og en ting til.. mange kommuner har et tilbud til folk som har kommet litt uttafor sosialt/skole/arbeid. Sjekk nettsidene evt hør på nav. Si du sliter. Det er jobben deres å koble deg litt på tilbud rundt om slik at du ikke blir fast hos dem på sikt. Det kan være alt fra oppdragssentral til litt lette aktiviteter sammen med folk.

Ellers.. turgrupper, supporterklubber, idrettslag, coop-benken, begynn å vandre naken i fjellet. Eller. Drit i det siste. Google "ensom" og la deg inspirere.

Lykke til.