Tråd: Vaksinepress?
View Single Post
Sitat av daffe Vis innlegg
Rart at folk ikke er litt mer forsiktig. Tenk om, ja tenk om det viser seg at vaksina gir bivirkninger til gutter/menn i like stort omfang som til jenter/damer. Kan hende at om 40-50 år blir snakket om oss som sto imot. Det er jo tragisk at jenter/damer med forstyrrelser i syklus/blødninger ikke blir tatt på alvor. Det er jo snakk om ganske store tall.
Vis hele sitatet...
Ja, en ser nesten aldri bieffekter av en vaksine, som kommer først 6–12 måneder etter vaksineringen. Nå er det en del millioner, som har vært vaksinert snart i 1 år, og vi ser så og si ingen stygge bieffekter, som også viruset ikke gir. Men her kommer også vaksinene til kort, når en sammenligner vaksinene og viruset. Husk vaksina består av nanopartikler av fett, som det er en liten m-RNA tråd inni (se på de som et lite kunstig virus, som ikke kan formere seg). Denne m-RNA tråden koder for proteinet. Etter en time eller to, så er m-RNA inne i de få muskelcellene dine. Etter dette, så er det kun spike-proteinet, som er igjen i kroppen din. Så og si det samme spike-proteinet som viruset har!

Sitat av knert1 Vis innlegg
Ja, jeg tror du misforstod hva jeg mente? Dessuten var ikke det hovedpoenget mitt. Men det jeg mente var i hvert fall at de tingene som ble nevnt ikke er uvanlig for en helsearbeider, kanskje litt mere spesielt akkurat det med å si hade til familien på en skjerm. Men at helsearbeidere kan slippe å oppleve at folk kommer inn og dør i løpet av et par dager om bare alle hadde vaksinert seg tror jeg ikke. At vaksinering kan bidra til lavere risiko for helsearbeidere, bedre helse mentalt og fysisk, mindre overtidspress og ikke minst den forferdelige belastningen det må være å prioritere pasienter i respiratorkø(som ikke er noe de fleste helsearbeidere driver med på jobb) og mye annet er jeg fullt klar over hvis det var hva du lurte på.
Vis hele sitatet...
Den store forskjellen for mange av helsearbeidere (særlig i utlandet) er dette:
Tidligere så døde det kun noen få, som ikke hadde en terminal sykdom (f.eks. det siste stadiet av kreft, demens eller noe annet lignende), så er død sjeldent. Men når en COVID-bølge slår dødstallene en karriere på 10–20 på én uke, så gjør det noe! I én avdeling i New York, så døde det 24 på én dag av COVID i fjor vår. Du rekker på en måte ikke å sørge, for mange av dem får jo en liten sorgreaksjon. Men så kommer bølger etter på og slår den forrige i dødstall.
Slik driver disse helsearbeiderene på som piskede katteskinn, og bokstavelig ser på mennesker, som drukner i egne kroppsvæsker. Sammen med dem ofte går rundt livredde, for å dra med denne smitten hjem.