Tråd: Vaksinepress?
View Single Post
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Hvorfor er det blitt så populært og snakke dritt om folk som ikke velger å ta vaksine? Jeg kjente selv på presset fra arbeidsgiver, som maste på meg om å ta vaksinen. Jeg tok den fordi det kanskje ble nødvendig for å kunne ta reisejobb, men føler at det var 100% ikke mitt eget valg av fri vilje. Syns det er for galt at man ikke kan droppe det hvis man vil uten at folk skal være så forbanna ANTI-nekt. Gratulerer med dagen til alle fullvaksinerte dere redder verden bare ved å puste luft. Alle dere som ikke har blitt overbevist om at dere MÅ TA VAKSINE enda, brenn i helvete egoist svin fra taper verden håper dere dør. Satan assa går de ikke ann å bare ikke ha lyst?

7 måneder etter pfizer vaksinering var det kun 15% antistoff igjen. er jo litt interessant.
Vis hele sitatet...
For å ta tak i det siste poenget ditt.

Hvor mye antistoff som er igjen har mye mindre å si for beskyttelsen din enn hva media forenkler det til. Immunitet og resistans kommer fra mange andre ting enn kun antistoffer og antistoffer er det første som forsvinner. Hvis det var slik at antistoffer for div sykdommer ikke forsvant fra blodet med tid, så kan du se for deg at slike stoffer ville hopet seg opp og tyknet til blodet uten å noen gang forsvinne.

Minnet til immunforsvaret kommer ikke kun fra antistoffer det kommer også fra noe som kalles T og B celler. Får du covid sykdom så vil antistoffene i blodet forsvinne cirka like fort som det gjør for vaksinerte, men hvor ofte hører du om noen som har fått covid to ganger? Det er god grunn til å tro at vaksinen har god effekt lenge etter 6 måneder ut ifra det vi har sett hittil.

Personlig mener jeg en god grunn til å ta vaksine som nordmann er at FHI har hatt en ekstremt ærlig og rett fram kommunikasjon fra start med befolkningen. Finnes mange vestlige land som har og fortsetter å være uærlige mot sitt eget folk av politiske grunner. F.eks Australia, NZ, USA er meget skyldige i dette. Jeg er litt skuffet over at vaksinen blir pushet på barn, men så lenge man holder seg til en dose er det antakeligvis et nullsum spill i lengden. Det er så klart ikke å foretrekke samtidig som store deler av verden står uten vaksiner for sine aller svakeste.