View Single Post
Sitat av itori123 Vis innlegg
Private lever jo av profitt, og har mye å tape på å være inkompetent - det gjør ikke nødvendigvis sykehus som kanskje ikke alltid skjønner alvoret av ting.
Vis hele sitatet...
De har også mye å tape på å ta på seg oppgaver som ikke kan løses effektivt, saker som ikke ordner seg, folk som ikke blir friske, arbeid som ikke gir målbare resultater men som kanskje er kjempeviktig for den det gjelder. Det som gir god produksjon av spiker, er ikke nødvendigvis det som gir god omsorg.

Jeg er f eks sikker på at jeg kunne fått ungen min til å sovne mye raskere i går om jeg hadde droppet å ligge i sengen hans og snakke om haier i tre kvarter. Han hadde ikke klagd heller. Var det en bortkastet halvtime? Burde jeg lagt sammen sokker i stedet?

Hvis en hadde begynt å garantere at folk faktisk er kompetent, så ville saken vært anderledes - er slik jeg tenker nå.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at når det offentlige ikke evner å gi et tilbud så må de sørge for at behovet blir dekket på en eller annen måte. Men ideen om at konkurranse er ensbetydende med kvalitet kjøper jeg ikke. Jeg deler bekymringen over offentlig psykisk helsevesen.