View Single Post
Sitat av knert1 Vis innlegg
Ærlig spørsmål til dere som stemmer rødt: hva får dere til å tenke at det ikke vil ende dårlig denne gangen?

Jeg kunne på en måte stemt dette hele livet, men blir jo litt skeptiske mtp hvor ofte det ender i diktatur og utryddelse av politiske motstandere.

Har vi et såpass bombesikkert opplegg her til lands at noe slikt er helt umulig, eller er vi bare dritt lei av høyre?

Og til de som stemmer MDG. Har dette sammenheng med

Er det her skoen trykker, eller ble vi plutselig mye mere opptatt av miljø over natta her?
Vis hele sitatet...

Sett bort i fra noen variabler så har Rødt mange likhetstrekk med sosial demokratiet slik det var inn under Gerhardsen. Den tid var AP et opportunistisk parti frem til høyredreiningen kom inn under Gro. Støre skiftet parti fra høyre hvor han var rådgiver til AP. Med på slepet kom massevis av kariærepolitikere da høyre var et synkende skip.

I motsetning til AKPML og komunistiske organsiasjoner som har gitt sin støtte til Maos og kinas ettpartistat eutopi er Rødt et demokratisk parti. Så kan man diskutere om det å gjevne ut forskjellene med å sette et tak på 1.4 miloner kroner som er lov å tjene pr hode(som var et tidligere forslag fra Rødt) er et komunistisk overgrep, eller genuin sosialisme. Det og spre miliardene utover til de som trenger det fremfor å danne store maktonsentrasjoner. Jeg synest ideene er gode, og det er på tide å tenke nytt i en verden der forskjellene øker mer og mer.

Og om jeg ikke er enig i mye fra Rødt, så trengst den vaktbikje rollen deres på stortinget mer en noe annet parti. Det er mye jeg er og enig i SV med, men de blir for tannløse i forhold til Rødt. SV svekket og litt av tilliten min når de stemte for å bombe Libya etter at Støre fikk et spørsmål om det på SMS. MDG har og vist seg å ikke være til å stole på når det kommer til utenanske krigføringer. Der har Rødt som eneste parti vært suverene. De er og langt mer realistiske når det kommer til klima og miljø fremfor MDG.