View Single Post
Sitat av Lauritz Vis innlegg
Man må nesten ha litt peiling på neurobiologi for å forstå det, så dersom du leser deg litt opp på det faget, så vil du forstå litt mer.
Vis hele sitatet...
Her biter du altså ikke fordi du er redd, men fordi du er aggressiv.

Sitat av Livsnyter3n Vis innlegg
Du har selv antydninger til psykopat og narsissistiske trekk der, men betyr ikke at det gjør deg til det i helhet.
Vis hele sitatet...
Aggressivt. Hadde vært mer konstruktivt om du tok deg tid til å bryte ned innlegget du svarer til istedenfor å kaste fra deg en påstand om at noen har psykopatiske eller narsissistiske trekk. - En kan snevert sagt si at alle psykopater er narsissister, men ikke alle narsissister er psykopater.

Sitat av Livsnyter3n Vis innlegg
Vi alle er psykopater innerst inne.
Vis hele sitatet...
Nei.

Sitat av Lauritz Vis innlegg
Hvorfor legger du ikke ved vitenskapelig dokumentasjon for dine egne påstander.
Vis hele sitatet...
Fordi når du argumenter mot vedkommende (*pi) så la du grunnlaget når du slenger fra deg påstander som kan ansees som definisjonen på begrepet bombastisk. Du la ikke ved noen kilder eller pekte til noe grunnlag for noen av dine utsagn, så hvordan kan du forvente at noen andre skal gjøre det i svar til deg? Lukter trolling.

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Kudos for en fet tråd @Jokkerella !

Nå som du er i siget har du ikke lyst til å skrive om f.eks GABA, Endorfiner, Testosteron og Østrogen.

Det er utrolig spennende hvordan disse hormonene og nevrotransmitterne (signalstoffer kalles det på norsk, gjør det ikke?) påvirker oss, humøret vårt, motivasjon/motivene våre og i grunn alt vi er.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Og det er ett veldig godt forslag, som jeg definitivt skal snuse på. Takker for at du peker meg i retning til noe jeg kan lære mer om, det er noe jeg liker å gjøre og setter stor pris på det!

Sitat av Gamgee Vis innlegg
Interessant. For å oppsummere:

Hvis jeg forstår deg riktig, så snakker du altså om en hypotese som legger til grunn at det er tre fundamentale mål som biologiske nevralnettverk jobber for å oppnå: Utforsking, overlevelse, og forbedring.
Vis hele sitatet...
Det første avsnittet ditt her oppsummerer det ganske greit. En kan pekes i tre retninger for grunnlaget for personligheten våre. Jeg burde vel ha spesifisert at dette ikke er avgjørende eller definitivt. Dette er utgangspunktene for utviklingen vår, og er ikke alt som setter oss sammen. I denne teorien legger de frem en hypotese for at det underbevisste i oss som gir oss en 'driv' først og fremst bunner i hjernens søk for stimulering av manglende nevrotransmittere for optimal funksjon.

Sitat av 420master Vis innlegg
Dette med anti dep medisiner. 9 av 10 jeg har pratet med føler seg ikke nødvendigvis mindre deprimert bare et flatere sinn. Mer likegyldig egentlig. Kan det ligge noe i dette? Kun 1 jeg har pratet med har hatt positive effekter fra anti dep
Vis hele sitatet...
Som _abc_ påpeker er dette en anekdote. Setter pris på at du deler din personlige erfaring, det er en verdi i vurderingen av medikamentell behandling.
Sist endret av Jokke; 28. november 2020 kl. 20:03.