View Single Post
Sitat av Livsnyter3n Vis innlegg
Jeg vil anta at 70% som blir psykopater har dårlig kosthold, sitte stille gjør vi alle mye, da vi tilbringer 90% av tiden vår inne.
Vis hele sitatet...
Assumption is the mother of all fuckups

Noe % har det 100% og si
Vis hele sitatet...
Hæ?

Se det, en kilde, takk! En vitenskaplig en, til og med. Interessant. I abstracted står det så vidt jeg kan se at "meal deprivation" kan predikere psykopatiske trekk, men ikke "poor quality nutrition". Jeg kan tenke meg at barn/ungdommer som får for lite mat, kanskje mangler noen andre faktorer i oppveksten også.

Samme som du blir ikke i psykopat av KUN hash, men har du dårlig livsstil å røyker mye hash, ja da kan du bli psykopat.
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok det er hakket mer komplisert enn det, din egen kilde undersøker også samspill mellom genetikk og miljøfaktorer.

Sitat av Livsnyter3n Vis innlegg
Du har selv antydninger til psykopat og narsissistiske trekk der, men betyr ikke at det gjør deg til det i helhet.

Vi alle er psykopater innerst inne.
Vis hele sitatet...
Snakk for deg selv.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Når det gjelder noe så ustøtt som personligheter og diagnoser på det så er et viktig nøkkelord usikkerhet. Vår personlighet er heller ikke statisk, men veldig dynamisk, selv igjennom samme dag.
Vis hele sitatet...
Nja. Personlighet skal være relativt konsistent over tid. Når oppførsel og reaksjoner skifter gjennom dagen så er det ikke personlighet vi snakker om, men ting som humør.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dette med kosthold kan være en faktor men jeg er ganske overbevist om at det bare er en liten bit av et mye større bilde.

Som en litt spesiell anekdote kan vi jo nevne forskeren som scannet fanger med psykopatiske trekk og fant likheter. Han scannet også seg selv og fant ut i fra resultatene at han selv hadde psykotiske trekk. Det er altså mange flere faktorer inne i bildet for å ende opp som en voldelig psykopat.

https://www.smithsonianmag.com/scien...ath-180947814/
Vis hele sitatet...
Han så jeg et intervju med en gang. Han trakk frem den gode, trygge oppveksten sin som grunn til at han ble en såkalt prososial psykopat.

Ja, det er mange faktorer som bestemmer hvordan vi oppfører oss. Det blir banalt å fokusere kun på gener, kun på livsstil, kun på kjemi.
Sist endret av *pi; 26. november 2020 kl. 14:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.