View Single Post
Hva er fasiten, TS?
Vis hele sitatet...
Glad du spør; her finnes det absolutt ingen fasit. Dette er teorier, og jeg finner det interessant at profesjonelle legger ned mye arbeid og ressurser på å prøve å forstå sammensetningen og sammenhengen mellom de ulike signalene som sendes igjennom hjernen vår. - Jeg er også glad for at det ikke finnes en fasit fordi det gjør at vi kan spekulere i og diskutere det i fellesskap.

Er forresten enig i tippingen din om at dette er hovedtrekkene. Vi er altfor komplekse til å snevre det ned til ett gitt antall personligheter.

Noen er motstandere av psykologien (scientologer f.eks) men de kommer aldri til å unnslippe at de også har ett forhold til temaet. Igjen, glad du spør!

Legestanden har i ettertid prøvd å legge skylden på omsorgssvikt i barndommen hans, men jeg er sikker på at overforbruket av legemidler er en betydelig faktor til hans ekstreme karakteravvik. Dette tror jeg også gjelder Anders Breivik.
Vis hele sitatet...
Er delvis enig, fordi rusmidler kommer alltid til å forstyrre kjemien i hjernen vår. Har hørt folk si forskjellige varianter av at «det er meningen at vi skal ruse oss» enten fordi de elsker flein og hasj, eller fordi de er ignorante. Vi er absolutt ikke lagd for å være beruset til enhver tid, og selv om forskjellige stoffer omdannes til a, b og c betyr ikke det at vi skal ha det i oss.

Selsnepe inneholder det meget giftige stoffet cicutoxin, en krampegift som virker på sentralnervesystemet. Definer giftig som du vil; det fungerer på de samme systemene, og selv om man er partisk og gjerne vil (vilje) forsvare det å innta stoffer som påvirker oss i en eller annen grad betyr ikke det at det er meningen å gjøre det.
Sist endret av Jokke; 26. november 2020 kl. 13:17.