View Single Post
Sitat av Noisediary Vis innlegg
Han er kanskje ikke ond. Men når han ringer 120 ganger kort tid etter hytteturen, kan du ikke nekte for at han virker som en innpåsliten liten jævel. Og at han i også later som om ingenting har skjedd etter krangelen viser jo manglende selvinnsikt og villighet til å sette seg i en annens situasjon, og det forteller iallefall meg en ting eller to om fyren.



Nå har vel ikke trådstarter vært en innpåsliten tulling over lengre tid heller med påfølgende hersketeknikker, i motsetning til "kameraten" heller da men..

Ser du virkelig ikke at TS har all rett til å fyre løs etter slik oppførsel når det har pågått lenge? Det er jo aggressjon som har bygd seg opp over lengre tid hos TS.



Bare noen timer ja. Eller vent nå litt... hva med de 120(!) anropene like etterpå? Han oppførte seg jo som et ufordragelig barn. Både før og etter turen.

Hvis han hadde vært en 10-år hadde det kanskje vært litt mer forståelig. Men en voksen mann, som jeg antar han er, oppfører seg jo for faen ikke slikt. (?)



Det var jo ikke bare denne enkelt episoden TS klikket for. Han sier jo at Kurt har irritert han over lengre tid..
Vis hele sitatet...
Du tror det var bokstavelig talt 120 anrop? Neppe

Og menn flest er ikke alltid komfortable med å si unnskyld først, men gjerne invitere eller ta initiativ til en samtale - så beklage seg skikkelig etterhvert når de blir husvarme igjen.

Jeg hadde hatt det mye lettere med å si unnskyld til en jeg nettopp har blitt kjent med, enn min bestevenn fra barndommen. Og grunnen er så enkel at jeg skammer meg for at jeg har gjort noe dumt mot han, og vil gjerne beklage meg ordentlig på en ikke-klein og mannlig måte.

Alle er vel litt forskjellig.

Men TS kan jo for all del velge hvem han vil være venn med, men han postet jo hele historien her for å dele med oss.

Jeg prøver ikke å beskytte drittsekker og sosiopater, men jeg prøver å hjelpe TS med å forstå hvorfor kameraten hans virker litt røff i kantene.

Jeg har hatt venner som har blitt utstøtt fordi de virker aggressive og voldelige i ungdomsårene, til man ser de vokser opp til å bli skikkelig folk, fordi de aldri har vært bortskjemte og ofte kom fra rare hjem uten trygghet å ta tak i når den trenger det.

Prøver bare å si at man bør tenke to ganger før man kutter venner for smålige grunner som dette. For jeg er sikker på at denne "sosiopaten" hadde gått amok hvis noen fra utsiden hadde kødda med deg fordi du er barndomsvennen som betyr mye for han.