View Single Post
Bortsett fra at jeg vet det blir rødgrønt, så er jeg så sinnsykt usikker på hva jeg vil stemme. Hittil har jeg vært ganske sikker på at jeg vil stemme rødt, men etter debatten på nrk i går så jeg er helt åpen for alle rødgrønne partier. Kanskje minst Sp, til tross for at Vedum er en utrolig dyktig politiker.

Ble skuffa over Moxnes som debattant, syntes han ble monoton og gjentagende. Ble veldig usikker på hvor stor påvirkning dem kommer til å ha i regjering, kontra SV som står for veldig mange av de samme sakene som jeg brenner for. Dessuten bryr jeg meg om miljø, men er redd for at MDG har for liten forståelse for økonomien.

Jeg føler sjøl at jeg ikke har full forståelse for politisk spill, og derfor min stemme går til et parti som jeg føler har den forståelsen, samt at de selvfølgelig kjemper for de samme sakene som meg. Det er i hvertfall helt uaktuelt å stemme borgerlig, da jeg syntes spesielt enkelte i FRP mangler grunnleggende forståelse for menneskeverd.

Høyre og FRP fremstår for meg som partiene for dem som allerede har, og ikke ønsker å dele. Derfor blir jeg ekstra lei meg når jeg ser trygda eller generelt sett ressurssvake folk på fb-vennelista som stemmer FRP utelukkende pga streng innvandringspolitikk. Det gjør at jeg stiller meg selv spørsmålet om stemmeretten bør være for alle.

Godt valg!