View Single Post
Etter min mening så er klima sannsynligvis det viktigste på stemmeseddelen nå. Etter det jeg har sett, så er det ikke så mange partier, som har en klimapolitikk som henger på greip. Disse partiene er Venstre, Kristelig folkeparti, Miljøpartiet det grønne, Sosialistisk venstreparti og Rødt, de andre partiene andre burde skamme dere!.. Og det mye!.. Det sier mye om forståelsen av, hva vitenskap er iblant norske politikere! Nok om det.

-Ved å stemme Venstre, så hjelper jeg Høyre og Fremskrittspartiet inn i regjering igjen. Aldri livet, om jeg vil ha Sylvi Listhaugs ravnsvarte ondskapsfulle handlinger inn i makt i en regjering!
-Ved å stemme Kristelig folkeparti, så blir en 2000 år gammel røverhistorie mere innsauset i det norske samfunn. Nei takk, det er nok dumskap som det er! Selv jeg må ærlig innrømme, at jeg ble veldig positivt overrasket av KrF og Kjell Magne Bondevik da han var statsminister på 90-tallet.
-Ved å stemme Miljøpartiet det grønne, så stemmer en dessverre på noe jeg vil kalle et "hippie-parti". Greit dem har noen gode idéer osv. Men... Hva med økologisk landbruk? MDG vil ha mye mere økologisk landbruk. Økologisk landbruk ser sikkert fint ut, når en ser på en rekke papirer om det. Men som sagt før, deg har jobbet over 8 år, på den gården som antageligvis er den største av dem alle. Har også sett driften på flere av nabogårdene økologiske eller ikke. For å si det pent, økologisk er alt annet en miljøvennlig, og knapt mere dyrevennlig (hvis noe i det hele tatt)!.. Så nei!
-Da har vi igjen SV og R, og her vakler det litt med min usikkerhet. Men jeg så noen data delt på fjesboka, om hvordan de forskjellige partiene respekterer mennneskerettigheter og religionsfrihet. Så da har jeg egentlig landet på SV.