View Single Post
Mange spennende meninger i denne diskusjonen, og jeg begynner som smått å gjøre opp min egen etter å ha lest deres.

En side av meg ønsker at disse personene skal kastreres, fradømmes all sosial kontakt og henges ut til spott og spe for alle, absolutt alle! Men det er den sinte irrasjonelle siden min som sier, den rasjonelle og litt mer gjennomtenkte ser det fra en litt annen vinkel.

For dem som har sett ''How to catch a predator'' fra NBC med Chris Hansen, så var det ganske komisk, forbausende, sjokkerende og rystende når det dukket opp gjengangere på døren. Dem som allerede var fengslet/straffet, hengt ut og latterliggjort på et internasjonalt tv program(Ble bla. sendt på TV Norge i 2008) bet på samme agnet to ganger.

Det finnes utallige eksempler på gjengangere blant pedofile også i Norge. Har sett flere tilfeller om personer som har blitt fengslet både fire og fem ganger for samme lovbrudd innenfor samme paragrafer som omhandler seksuelle handlinger med mindreårige/barn.

Poenget mitt her er å opplyse om hvor ekstrekt avhengige disse menneskene er etter seksuell kontakt med sin målgruppe, selvom de er fullt klar over konsekvensene de må møte dersom de blir tatt. Det er nok umulig for oss friske å sette oss inn i hvor tilfredstillende det må være for disse menneskene -med tanke på hva de risikerer ved å leve ut sine syke drømmer og fantasier. Frihet, jobb, stabil økonomi, familieliv og sosialt nettverk kan potensielt falle i grus ved små øyeblikk tilfredshet -en kjapp konsekvensanalyse som er helt ubegripelig å fatte for meg ihvertfall!

Kanskje dere skal tenke dere litt om før dere sprer rundtom med hat og sinne, og heller tenkt på hva som skal til for å unngå at slik skjer. Disse menneskene er syke og trenger sårt hjelp!

Det er lett å være sint, kanskje er det den letteste følelsen å dra frem og det er gjerne derfor den kommer frem. Fordi det er så forpult enkelt å være forbanna!

Anybody can become angry-that is easy; but to be angry with the right person, and to the right degree, and at the right time, and for the right purpose, and in the right way-that is not within everybody's power and is not easy.
Sist endret av Nymano; 8. januar 2021 kl. 13:55.