View Single Post
Sitat av zondar Vis innlegg
Enig i det du skriver her. Du må vite at jeg i mine åtte arbeidsår har minimalt med fravær, tiltross for somatisk sykdom, som jeg ikke ønsker å missbruke for å slippe unna med noe.

Dette er tankespinn fra min side, kanskje var det noen her som har vært i lik situasjon som kunne dele erfaringer, om jeg blir å havne i en slik situasjon er høyst usikkert, og kanskje tvilsomt. Hva som kan betagnes som en arbeidsreduserende lidelse er noe subjektivt og når alt kommer til alt en sak mellom meg og legen..og forsovidt arbeidsgiver ikke noe du trenger å bli kraftig irritert over..men om du misforstod meg, skjønner jeg tankene dine.
Vis hele sitatet...
Vel det er jo vanskelig å vite helt hva du tenkte når du skrev hovedinnlegget. Der vektlegger du jo at du ønsker sykemelding til tross at du ikke har noen diagnoser.

Sitat av zondar
Noen her som har forslag på hvordan man kan sykemelde seg i 50% da man er kronisk drittlei og trenger en nedtrapping uten å ha en eneste diagnose..bytte jobb! Ja jeg vet, men lar seg ikke gjøre på dagen
Vis hele sitatet...

Jeg kan ikke annet enn å forholde meg til hva du skrev i første post. Slik jeg leser det så virker det som du ønsker en oppskrift på hvordan du kan svindle NAV ved å bli sykemeldt til tross for at du er helt fris og kun er dritt lei jobben din.

Om du dikter opp en diagnose eller lyver til legen for å få sykemelding så er du jo en del av problemet rundt NAV snylting. Og det er jo som du sikkert også har lagt merke til slik at det er veldig fort at de som må innom NAV pga reelle lidelser eller diagnoser blir satt i bås. Hva tror du det kommer av? Du er neppe den første som tenkt slik tanker, og det nok også en og annen som bevist har ljugd på seg sykemelding. Som sagt så er dette å uthule en av verdens aller beste velferdsgoder.

Velferdsgoder baserer seg i stor grad på tillit, tillit til at folks moral hindrer dem i å ljuge til leger, forfalske ansettelser etc. Og kun ved å være et eksempel å gå foran med rak rygg kan vi demme opp forfallet av velferdsstaten.

Om jeg tok hovedinnlegget ditt for bokstavelig så beklager jeg det. Jeg står likevel for det jeg har sagt og noe av poenget er jo også å få dette ned i tråden slik at andre so kanskje kommer på tanken om å svindle eller lure til seg velferdsgoder kanskje stopper opp tenker seg om en gang til.