View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Frazzy Vis innlegg
Å være 50 prosent sykemeldt betyr ikke at du skal stille på jobb halvparten av tiden. Det betyr at du skal være på jobb 100%, men bare "yte" 50 prosent. Altså tilrettelagt arbeid etter din evne, i forhold til det medisinske grunnlaget.
Vis hele sitatet...
Begge deler er OK:
Sitat av https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/gradertsykemelding
De fleste delvis sykmeldte vil på redusert tid kunne utføre deler av sine vanlige arbeidsoppgaver, eventuelt andre oppgaver som har en verdi for bedriften.

Det er også et alternativ at arbeidstakeren bruker lengre tid på å utføre deler av sine vanlige arbeidsoppgaver, for eksempel bruker hele dagen på å utføre 50 prosent av sine oppgaver.
Vis hele sitatet...
Kva for ein modell ein går for kjem jo typisk totalt an på grunnen til at ein er sjukemeld. Om eg hadde knekt handa ville eg kunne jobba, men eg ville brukt lenger tid på jobben min - og då hadde sistnemde modell passa betre. Om eg derimot fekk kreft, og måtte bruke ein dag i uka på sjukehus ville åpenbart førstnemde passa betre.