View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ikke ulovlig men veldig dyrt.


Du trenger ikke ren butan med mindre du skal bruke det til produksjon av ting som mennesket skal ha i seg: f.eks ekstrahering av olje fra Cannabis.

Kan du forklare hvorfor du mener at vanlig lightergass vil ødelegge vaporiserne dine? De må i såfall være laget av uegnede materialer.


Som nevnt er transport noe som vil koste ekstra da butan er en farlig substans, og vil derfor koste mye mer å sende enn ufarlige ting.

Nå er det litt uklart for meg hvordan disse greiene fungerer, jeg håper virkelig de er laget slik at forbrenningen skjer i et separat kammer og at man ikke står å inhalerer evt butangass som ikke forbrenner.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke helt grunnen til at TS vil dette. Men mulig han har lest litt på produkter som dette; https://vaporgenie.com/condor-lighter

"Use only high quality butane fuel in your Lotus Condor lighter. Make sure it says "filtered" or "refined" somewhere on the bottle. Smoke shops almost always have high quality butane available. Some good brands are Lotus,Colibri, King and Xikar. DO NOT USE Ronson, Sun, Clipper or Neon Brands butane fuel, THAT STUFF IS CRAP AND WILL CLOG YOUR LIGHTER, CAUSING INCONSISTENT IGNITION AND DECREASED PERFORMANCE."

Står det på selve siden om lighteren der, men vil da ikke tro at det spiller en stor rolle? Høres nesten mer ut som en taktikk for å få folk til å kjøpe x istedet for y.
Sist endret av Marriese; 8. desember 2018 kl. 15:08.