View Single Post
Trådstarter
53
Sitat av BKDSkinstad Vis innlegg
God dag.

Jeg har flere ganger bestilt på nett og det har hver eneste gang blitt stoppet i tollen.
HVER ENESTE GANG blir det åpnet og evt sjekket på lab, men det kommer ALLTID gjennom.
Så om det er lovlig eller ikke har tydeligvis ikke noe å si fordi TOLLEN slepper all CBD gjennom uansett.

Så det går fint ann å bare sende opp til Norge!
Vis hele sitatet...

Synes dette høre utrolig rart ut, men håper det stemmer

Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Jeg har kjøpt mye rart i Asia, hvis det har vært direkte "ulovlige" ting har jeg alltid gått på rødt.
Hos tollerne har jeg tatt fram en liten pakke av greiene, jo mindre jo bedre. Så sier jeg "Hei, jeg har kjøpt noe medisiner i (sett inn land) og lurte på om jeg kan ta de med hjem??? Jeg vil ikke ha tull med toll..."
Hvis det er en blister (Kjekt om du har papp embalasjen rundt, eller i ditt tilfelle en liten flaske) der det er igjen 2-3 tabletter av 10 så sier omtrent alle tollere "Det går sikkert greit bare gå du."
Så fort tolleren sier "bare gå du" så kan han ikke ta deg for smugling, og du går jo på rødt og spør spesielt om de tingene du ønsker å ta med inn.

Hvis de finner att det du har med er ulovlig så kan de beslaglegge det, men du kan ikke straffes da du ikke har gjort noe ulovlig


Synd med din far, håper du får med masse CBD til han
Vis hele sitatet...

Takk for info, men tror ikke jeg vil ta sjangsen på det. Er for nervøs i slike situasjoner og vil bare avsløre meg selv

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
CBD olje er IKKE lovlig i norge.
best chance er å kjøre over grensa til Sverige, å kjøpe der å ta med hjem.
Vis hele sitatet...
Dette høres ut som kanskje det enkleste ja..
Får man kjøpr CBD over alt i Sverige uten resept?

Tenker en annen tanke..
Jeg har selv diagnosen Chrons sykdom, noe som jeg har lest at CBD skal hjelpe masse mot.
Kan jeg i teorien dra til en spansk lege og si at jeg trenger CBD, så få resept og papirer for tollen/innføring.
Ta det inn i Norge og gi det til min far?
Sist endret av rubob; 6. desember 2017 kl. 16:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.