View Single Post
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Hvis noen tar noe personlig her så er det vel du ÆØÅ123.. Du henger deg opp i at dommeren bad tiltalte ta av seg capsen gjentatte ganger istedefor å ta inn over deg at tiltalte gjentatte ganger brøt dommerens pålegg om å ta av seg capsen. Hvis en politimann kan gi hvem som helst pålegg om å fjerne seg ifra f.eks. et utested så må ffs. en dommer kunne be en tiltalt ta av seg capsen og hetten og iallefall forsøke å følge med på sin egen rettsak..
Vis hele sitatet...
Det er ikke og har heller aldri vært meningen at en rettssak skal være noen slags form for straff for tiltalte.

Og jeg tar ikke dette så personlig. Jeg synes derimot det er smålig av- og at man bør kunne forvente mer profesjonalitet fra en dommer og rettssystemet. Det er en mening.

Her har man altså en som er tiltalt for å ha voldtatt og drept et annet menneske, og det dommeren velger å fokusere på halve dagen er det at tiltalte sitter med caps på! Og så henger riksmedia seg opp i dette at dommeren hang seg opp i dette med capsen, og så er hele kverna i gang, og alle skal mene noe om denne "uslingen" som sitter med caps på.

Fyren er altså tiltalt for det mest grusomme, men folket skal finne grunner ned til minste detalj for å hate han enda mer. Oi, oi, oi.. se folkens, han sitter med caps på nå, hvilket kryp han er ja..

Alle skjønner vel hvorfor denne personen sitter med caps på? Det er fordi han skammer seg over det han har gjort. Dette antar jeg at dommeren skjønner, og da skinner det litt igjennom at dommeren på denne måten utøver en slags ekstra straff i sin egen private regi, ved å nekte tiltalte å ha på seg caps annethvert minutt. Dommeren kunne, av respekt for saken, bare latt det passere og dømt fyren ved dom.

Så får vi se om tiltalte slipper å møte de resterende dagene. Det er rart at man kan tvinge folk til å sitte på tiltalebenken selv om de selv absolutt ikke vil. Man har jo disse i tiltalte i fengsel uansett. Det kan virke som om gapestokken lever enda.

Er det ikke deilig å ha noen å hate?