View Single Post
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
158
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Problemet er at den fremgangsmåten du velger å bruke, er den rake motsetning av hva seriøse forskere bruker, men nøyaktig den samme metoden som sjarlataner, svindlere og useriøse forskere bruker.

Når et legemiddel skal slippes på markedet, må det beviselig ha effekt, det holder for eksempel ikke at man sier at man har en medisin som kurerer kreft, for så å vise til vitnesbyrd fra folk som hevder å ha blitt friske av å ta medisinen.
Like lite som man kan hevde at julenissen finnes på bakgrunn av at man finner julegaver under juletreet det står "Fra Julenissen" på.
Vis hele sitatet...
Javel, men jeg driver ikke med vitenskapelig forskning og jeg er i det minste ærlig om metoden min så jeg prøver ikke å lure noen. Så skal jeg, som sagt flere ganger, kontrollere bevisene etter teorien er mer kartlagt.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
det finnes mye materiale som tilsier at det finnes mange observasjoner av UFO'er, men Ikke hva UFO'ene egentlig er, det finnes derimot ingenting som tilsier at UFO observasjonene er romvesen.
Vis hele sitatet...
Her er jeg uenig. Jeg mener at det finnes noe som tilsier at de er av utenomjordisk opprinnelse. Kanskje ikke alle UFOene, men noen.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Hjernen er beviselig veldig lett å lure og mennesker viser seg gang på gang å være dårlige vitner, hva vi husker av en hendelse farges i stor grad av hvordan vi oppfatter verden rundt oss.
Med andre ord, jo mer kunnskap man har, jo bedre rustet er man til å forstå det man observerer, men kan fortsatt ta feil.
Vis hele sitatet...
Dette argumentet kjøper jeg ikke. Det blir det samme som å si at vi ikke kan stole på noen av de som snakker om UFOer eller aliens fordi de mest sannsynlig er sinnsyke eller blir lurt av seg selv. Så derfor er alt, alle sier bullshit. Jeg har ikke mulighet til å sjekke om dette er et ekte sitat

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Det som har blitt lekket, har enten vært beviselig falskt, eller utilstrekkelig til å konstatere med noen mer enn at man ikke vet hva man observerte.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du det? Og hva vil det si at man ikke vet hva man observerte? Skal man bare glemme det og late som ingenting?? Hvis mange tusen observerer lignende uforklarlige fenomener så er det ganske interessant.


Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Det at folk er uenig med deg, betyr ikke uatomatisk at de ikke sitter med samme informasjon som deg, det kan ofte bety at de sitter med tilsvarende informasjon som deg og også mer, men har kommet til annen konklusjon enn hva du har gjort.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig vet jeg det, men når noen påstår at det ikke finnes et fnugg av håndfaste bevis så kan det være fordi de ikke har satt seg inn i fenomenet. Det finnes håndfaste bevis. De er ikke gode nok til å overbevise skeptikere, men de burde føre til at man tar situasjonen mer alvorlig, stiller flere spørsmål og krever mer informasjon.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Videre, UFO er ikke det samme som romvesen, UFO er kun et Uidentifisert Flygende Objekt.
En værballong vil fra lang avstand være en UFO for en observatør som ikke kjenner til at noen har sendt opp en værballong, men bare tilfeldigvis får øye på værballongen.
Vedkommende vil kunne ta bilder og film av hendelsen og vil således kunne dokumentere at vedkommende har sett en UFO.
Dersom noen hadde brukt resurser på å finne ut av videoen, ville de med stor sannsynlighet funnet ut at det antagelig dreide seg om en værballong, men ville kanskje ikke med 100% sikkerhet kunne fastlå at det kun var snakk om en værballong.
Denne tenkte dokumentasjonen vil sener kunne brukes som "bevis" på at UFO'er eksisterer.
Vis hele sitatet...
Ja du trenger ikke forklare meg det, men en værballong kan ikke navigere som en "flyvende tallerken". Det der er en standard bortforklaringen. Det virker som dere tenker at selv om noe er uforklarlig så kan det forklares... selv om dere ikke har forklaringen... og så kommer noen med en forklaring som kanskje passer perfekt, men dere nekter å akseptere den eller vurdere den. Samme for meg, dere får alle tro hva dere vil. Jeg prøver bare å grave i denne teorien og se hva jeg finner.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Nei, dette er ikke et bevis på UFO, da disse lysene er identifisert, selv om man ikke helt forstår fenomenet fullt ut enda..
Vis hele sitatet...
De har funnet ut at fenomenet er målbart med instrumenter, men såvidt jeg vet har dem ikke kunnet utelukket UFOer... De påstår ikke at det er det, og de prøver å finne andre forklaringer, men de har ikke utelukket det.

Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Nullhypotesen er hva som legges til grunn. Det vil igjen legge føring på formuleringen av for- og motargument.

Jeg har forståelse for at du ønsker å bli tatt på alvor, men for å ta bladet fra munnen så er det snakk om at ofte lavt utdannede mennesker "forsker" på dette feltet ved å lese på nettforum og se youtubevideoer men samtidig forventes å bli tatt seriøst, som om det var en konsekvent logisk og saklig fremleggelse de holdt på med. Noe slikt ville ikke vart 5 minutter i akademia før det hadde sprukket i solen av sine egne logiske fallgruver, noen presist påpekt av Vidarlo.

Ønsker du å bli tatt seriøst så får du faen meg gjøre som andre som blir tatt seriøst og komme deg inn på en anerkjent akademisk institusjon, gå den rekka med utdanning som kreves og gir deg verktøyene til å formulere klare og logiske fagtekster på feltet. Ikke sitt i en ronkering på internetts avgrunn hvor _all_argumentasjon_forutsetter_det_som_forsøkes_å_bevises.
Vis hele sitatet...
Jeg trenger ikke å bli tatt seriøst faktisk... Hvorfor skal jeg gå ut og fronte en sak som jeg ikke kan si med sikkerhet at er ekte? Jeg leker med tanken fordi det er spennende, og om jeg til slutt konkluderer med at det bare var oppspinn så er det greit for meg. Jeg trenger ikke bli tatt så veldig seriøst av dere, men jeg prøver å holde meg litt saklig likevel, fordi jeg liker ikke at dere bare avfeier en så stor teori fordi ingen bevis er gode nok. Jeg ønsker mer reflekterte motargumenter, som tar begge sidene på alvor.

Hvis jeg til slutt, etter å ha gått gjennom all info jeg finner, sitter igjen med en så sterk tro på at vi blir lurt, så skal jeg gå tilbake til start og formulere en nullhypotese og samle for- og mot-argumenter. Men jeg er ikke klar til det enda...
Sist endret av Qon; 8. mars 2018 kl. 23:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.