View Single Post
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
158
Nullhypotese er en hypotese som beskriver en antatt virkelighet. I forskning prøver man å avvise denne oppfattelsen til fordel for en alternativ hypotese i en hypotesetest.
Vis hele sitatet...
Det kan være flere måter å finne det samme svaret på. Jeg kan innrømme at jeg ble litt forvirret av det begrepet, men jeg synes også det er flisespikking. Det er snakk om verdens største løgn. Jeg trenger ikke tenke akkurat sånn eller sånn så lenge jeg holder meg kritisk til mitt eget standpunkt. Jeg driver ikke forskning til en artikkel som skal overbevise verden. Jeg prøver bare å overbevise meg selv om hva som har skjedd. Når jeg tror jeg har svaret kan jeg eventuelt kontrollere det med en skikkelig vitenskapelig metode. Så det er litt riktig som knert1 sa at jeg velger å bruke min egen fremgangsmetode.

Sitat av dinosauren Vis innlegg
Det finnes masse forskning på Hessdalen fenomenet. Helt uforklarelig er det ikke, om du ser på forskning så kan mye av det forklares med logiske forklaringer. Nøyaktig hva som lager lysene er det litt uenighet om, men mye av det kan forklares med elektromagnetisme, kjemi, fysikk og geologi. Hessdalen er spennende, men altså helt normale og logiske forklaringer, ingen aliens.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hessdalen_lights
Vis hele sitatet...
Despite the ongoing research, there is no convincing explanation for the phenomenon.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke nok om det enda, men av det jeg har skjønt så har folk sett tydelige lysballer fly i unaturlige mønstre. Det er spesielt. Hvis de har en ubevist teori så kan likesågodt jeg ha en ubevist teori også. Det er tross alt bevis for at UFOer er ekte.

Sitat av dinosauren Vis innlegg

Problemet med alle aliens teorien er at det ikke finnes et eneste fnugg av håndfast bevis. Hadde det faktisk fantes noe bevis så hadde hele verden reagert. Et annen problem med disse konspirasjonene er at de beror seg på at et massivt antall mennesker fra hele verden med på en eller annen magisk måte har gått sammen for å skjule alt dette. Det må jo være en konspirajon av gigantiske proporsjoner. Hele verdens forskere er ikke ute etter å lure deg eller verden.
Vis hele sitatet...
Du sier det ikke finnes et eneste fnugg... Jeg sier at vi lukker ørene. Det er jo veldig mange som reagerer, men alle blir latterliggjort av media. Hvis det først er sant så er det gigantiske proposjoner. Den største løgnen i menneskehistorien vil jeg påstå. Men fordi den tanken er så stor så er det umulig? Du mener at hvis det hadde vært så massivt, så ville det lekket informasjon? Det er jo det som skjer... Folk sier jo ifra og har gjort det i årevis, men vi tror det ikke før vi ser det selv.

Dere får det til å høres som at vi ikke kan stole på noe av hva folk sier. Ingen som har sett UFOer eller aliens kan stoles på før de kan bevise det 100%. Og hvis de har bilder eller videoer så er det fake... Skjønner dere hvor vanskelig det er å bli tatt på alvor med en sånn kultur? Hvis det er en gigantisk cover up så er det akkurat sånn mentalitet som gjør at det funker.

Jeg synes dere skal gi det en sjangse, se de videoene jeg linket til på første side. Prøv å se hva som finnes av bevis før dere påstår at det ikke finnes.

Ikke hopp inn i en diskusjon UTEN å ha satt dere litt inn i begge sider. Please... Jeg skjønner det er vanskelig å tro. Jeg har brukt lang tid på å klare å akseptere at dette kanskje er sant... Det er ikke lett å snu så mye om på hva man tror. Men dere kan i det minste sjekke ut omfanget av bevismaterialet før dere avviser hele greia.