View Single Post
Trådstarter
25
Sitat av Tothep Vis innlegg
Nei, hvis du får en ny resept på ett annet medikament skal ikke legen ha sobrilen din tilbake. Den er din.

Sakset fra felleskatalogen:

Dosering: Ved lettere urotilstander: 10 mg 3-4 ganger daglig. Normaldosering: 15 mg 3-4 ganger daglig, som ved behov kan økes til 25 mg 3-4 ganger daglig. Ved angst og uro i forbindelse med depresjoner: 25 mg 3-4 ganger daglig. Til gamle og svake pasienter: 10 mg 2-3 ganger daglig, ved behov en forsiktig økning til 15 mg 3-4 ganger daglig. Ved søvnvansker: 15-25 mg 1-2 timer før en legger seg. Ved premedisinering før operasjoner: 25-50 mg om kvelden dagen før. Premedisinering ved tannbehandling: 15 mg om kvelden dagen før samt 15 mg 1 time før behandlingen. Delirium tremens og akutte abstinenssymptomer: 15-25 mg 3-4 ganger daglig. Absorpsjonen er også uavhengig av samtidig fødeinntak. Etter lengre tids bruk skal høye doser reduseres gradvis for å unngå abstinenssymptomer. Ved brå seponering av benzodiazepiner kan det oppstå parestesier, perseptoriske forandringer og depersonalisering i en eller flere uker. Hos eldre kan forvirringstilstander oppstå ved for høy dosering. Legemiddelbehandling av angst skal alltid være et adjuvans. Behandlingen skal om mulig innledes, følges opp og avsluttes av den samme legen. Legemidlet bør forskrives med minste effektive dose over kortest mulig tidsintervall.


Som du ser er 1x25mg ganske lite. Enten må du opp i antall piller eller bytte til en sterkere benzo.

Hvis du tok 2 piller med 1 times mellomrom så vil de virke sammen, og du vil få en sterkere effekt at de.
Fikk du ordnet deg en nødtime i dag?
Vis hele sitatet...



Nei fikk ikke time før neste onsdag

Men er det noen andre som sliter med "for mye å tenke på" å har fått piller for det? hva har dere fått å hvor mye? jeg fikk en pakke med 25mg sobril som han mente jeg bare skulle ta på kvelden, siden det er det viktigste

Men grunnen til søvn mangelen er jo pga "tenker for mye", å det kan skje når som helst
Lurer siden når jeg skal inn så vil jeg jo såklart ha noe for det! noe som jeg kan bruke hverdagsligt når/vis jeg trenger det.
Er ikke noe junkis eller noe slik men jeg liker å ha noe som jeg vet jeg kan ta vis noe skulle dukket opp


Svar fort vis noen har erfaring bare helst takk

Sitat av Tothep Vis innlegg
Jeg har en venn som bruker bruker sobril, han har også stor nytte av den
Han tar 3x25mg delt utover dagen. Noen ganger tar han 2x25mg.
Vis hele sitatet...

Kan jeg spørre hvorfor han tar dem? vis han får resept som virker mer en 1 gang å kan vare lenge så hadde det vert kjekt å vite hva jeg kan si.