View Single Post
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Så det du sier er at det blir feil å si, fordi du tipper? Så fint at vi kan begynne å tippe. Så da velger jeg å bruke DFØ rapport fra 2021 for å tippe at de fleste har gode erfaringer med politiet.

Liten påminnelse, Erik Jensen. Absolutt bare feid under bordet og han får sikkert betalt permisjon. Du har forstått hvordan hvordan det funker. Det er derfor spesialenheten finnes som et uavhengig organ, for å gi betalt permisjon til politifolk som bryter loven. Slik som han i denne artikkelen, eller politikvinnen i denne artikkelen.

Jeg tror du blander politiet i Norge med politiet i f.eks. USA, hvor det faktisk er bevæpning til enhver tid. Her i Norge stilles det krav til når våpen kan bæres. Når det er sagt, så skal ikke jeg eller noen andre sitte her og fortelle hva du skal føle.
Vis hele sitatet...
Ja det er nøyaktig det du sier at jeg sier jeg sier....


https://www.politiforum.no/debattinn...-teppet/127669
Krav ja, blir mindre og mindre av de også. Er ikke så lenge siden VG og andre aviser sin forside var dekket av en sak etter politiet hadde kjørt på en mann flere ganger fordi han hadde en kniv, endte med en knivstukket politibetjent og en skutt kar.
Samme person hadde også blitt skutt tidligere i en situasjon det var unødvendig.
Men hei, vi er jo ikke i USA så derfor stemmer jo ingenting, for sånt skjer jo bare der.
Hva med avvæpningsteknikker som læres, elektrosjokkvåpen, batonger eller pepperspray?

Du drar frem Erik Jensen saken, en sak de fleste vet om og som er kommet godt frem, men det er bare 1 av 100000000000 saker og det var snakk om de som aldri ser dagens lys eller som glemmes så fort noe annet skjer, ikke de som det står om i flere måneder/år, missforsto du noe kanskje? er ikke alt som havner i media vet du.