View Single Post
Sitat av Jerna Vis innlegg
Før i tida var politiet mye mer brutal her enn de fremstår nå. Slang du med leppa til tjenestemann så tok de deg med på kaia og ga deg en skikkelig omgang juling der. Med batonger.

Det ligger litt i stillingen, at om man har voldsmonopol får man også Spesiell behandling..

Det er ikke kostnadsfritt å være "the man"
Vis hele sitatet...
Man skal ikke utsettes for vold bare fordi man har en gitt jobb. Og det du skriver om at politiet var mer brutale og voldelige før tilsier kanskje at de i enda mindre grad enn tidligere "fortjener" nettopp å bli utsatt for vold selv?

Den ene politibetjenten ble til og med spyttet på i et forsøk på å trøste en person...

Sitat av Jerna Vis innlegg
Gode råd nodsquad. Jeg har selv opplevd flere ganger at når jeg har spurt om skiltnummer bare fått beskjed om å roe meg ned. Ikke opplevd at politiet holder sine forpliktelser på sin side. Men de forventer alltid at vi skal holde våre forpliktelser 100%
Vis hele sitatet...
Hva er poenget med å spørre om skiltnummer egentlig? Det fremstår som regel bare kverulerende. Du har ikke bruk for det i det hele tatt.

Du kan påstå at "jeg vil klage i ettertid", men hva hjelper det? Først er det ikke sikkert du husker nummeret du blir gitt muntlig, og dessuten er oppdraget med all sannsynlighet loggført så de allerede vet hvem som var på stedet.