View Single Post
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Jeg ville ikke ha over vurdert sikkerheten din.

Kryptert med to lag? Jøss, høres veldig sikker ut. Men hva med Meet-in-the-middle_attack? To lag kryptering gir marginalt mer sikkerhet. Dobbel kryptering vil bare gi en sikkerhet tilsvarende ~2^(K+1), der K er nøkkelstørrelsen.

En ekstra åpen ruter kan, og vil som oftest oppheve all sikkerhet krypteringen gir, og spesielt når den ligger åpent mot et hotell. Det hjelper ikke å bygge et hus med 3 meter tykke betongvegger når du bruker en dør laget av papp.

Selv om du låser PCen så gir ikke krypteringer noe sikkerhet. Krypteringen er først effektiv når du slår av datamaskinen, eller tar ut harddisken.

For meg høres dette ut som et høysikkerhetshus, med en dør av papp.
Vis hele sitatet...
En dør av papp er vel litt av meningen her?
Har jeg tatt en øl for mye og missforstår, eller er det slik at du kritiserer det å ta sine egne forhåndsregler med kryptering, slik at hans ulovigheter (i denne situasjonen nedlastninger) , vil være sikre. Samtidig som han åpner opp wifi mot ett hotell, slik at evt. nedlastninger som er gjort på IP vil kunne benektes enkelt?
Skulle noen buse inn, er det ikke verre enn å sparke i kabelen som gir strøm til pcen? Forklar gjerne om jeg tar feil