View Single Post
Sitat av varg300 Vis innlegg
Har aldri brukt VPN og kommer heller aldri til å gjøre det, har en ekstra åpen ruter stående ut mot hotellet på andre sida av veien, så da er det altid mange andre å skylde på PC'en som blir brukt til "ulovligheter" har uansett alle harddiskene kryptert med to lag og et alvorlig langt passord og hurtigtast for å låse de alle sammen umiddelbart, samt slette de to key-filene som ligger blant tusenvis av andre på en ekstern harddisk. Kopi av disse oppbevares heller ikke i umiddelbar nærhet av huset. Slik i tilfelle onkel skulle banke på... Lykke til med å få ut noe som helst.

Uansett så er vel sjansen for å bli tatt praktisk talt ikke-eksisterende, eneste jeg vet om som har blitt tatt må være han første som sjøsatte Max Manus i bukta.
Med all den byråkratien som er i dette landet, så tror jeg man kan ta det med knusende ro egentlig.
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke ha over vurdert sikkerheten din.

Kryptert med to lag? Jøss, høres veldig sikker ut. Men hva med Meet-in-the-middle_attack? To lag kryptering gir marginalt mer sikkerhet. Dobbel kryptering vil bare gi en sikkerhet tilsvarende ~2^(K+1), der K er nøkkelstørrelsen.

En ekstra åpen ruter kan, og vil som oftest oppheve all sikkerhet krypteringen gir, og spesielt når den ligger åpent mot et hotell. Det hjelper ikke å bygge et hus med 3 meter tykke betongvegger når du bruker en dør laget av papp.

Selv om du låser PCen så gir ikke krypteringer noe sikkerhet. Krypteringen er først effektiv når du slår av datamaskinen, eller tar ut harddisken.

For meg høres dette ut som et høysikkerhetshus, med en dør av papp.