Tråd: Eldrehjem
View Single Post
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Jeg jobber deltid ved et eldrehjem langt ute i gokk/bondeland. Siden kommunen min er en gjerrig fotsopp som ikke vil bidra noe særlig med å markedsføre eller hjelpe til for å ta inn flere sykepleiere som vi for tiden mangler, har vi nå tatt inn tre sykepleiere fra Litauen. Disse tre sykepleierne har tatt et lynkurs i Norsk, og snakker så vidt forståelig. Det er meget tungvindt å jobbe med disse, da det ofte blir vanskelig å kommunisere. Jeg ser ofte at de eldre pasientene ofte blir irriterte, kan bli litt skeptiske når alle språkproblemene oppstår under stell, medisinering, o.l.

Så kom jeg over en artikkel om hvordan det var på noen sykehjem i byene. Jeg fikk virkelig bakoversveis!

http://sian.no/node/1590

Utdrag.. En sykepleier forteller: Jeg var den eneste norske på jobben med 80 pasienter. Alle snakket ”arabisk”. Jeg opplevde det som om jeg var i Arabia. Hva tror dere de norske pasientene følte? De hijab-kledte kvinnene fjernet gisekjøtt fra middagstallerkener. Norsk høflighet var fraværende. De manipulerte og påvirket aktivt for å fryse oss ut fra jobben. Jeg orket ikke mer. De muslimske kvinner lo og sa at Oslo blir islamsk stat.

Er dette virkelig lov?! Hvordan kan dette gå an i 2012? Kjenner jeg blir skikkelig provosert. Dette er en skam mot de eldre. Det er de eldre som har bygd opp landet vårt, og dette er takken. Hva synes dere?
Vis hele sitatet...
Kan det eldre hjemmet være i lommedalen?