View Single Post
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Lurer litt på hva du mener Candela, Circadin får du slengt etter deg, trenger ikke være turnusarbeider for å få det helt lovlig fra lege i Norge. Det må være pes å prøve å importere det når preparatet er så lett tilgjengelig her hjemme.
Jeg har brukt Imovane i flere år, har hatt korte perioder uten, men nå bruker jeg det daglig. Likevel sliter jeg med å sove, legens forslag er å ta Remeron i tillegg til Imovane. Dette har jeg prøvd, har tatt doser fra 15mg og ned til ca 3,25mg. Jeg sover lenger sammenhengende, men drømmene mine blir helt psyko. Jeg drømmer om ekstrem vold, katastrofer krig og massevis av blod. Unormale drømmer og mareritt kan være bivirkninger av Remeron, men jeg hadde ikke forventet det på så små doser. Er det andre som har lignende erfaringer? Er det en ide å prøve Serequel eller lignende?
En ting er dårlig søvn, en annen ting er så levende drømmer at jeg tror det har skjedd i virkeligheten.
Jeg har ikke lyst til å ta medisiner som øker apetitten, det gjør i alle fall Remeron.
Ønsker alle en fin lørdag.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Hm, JEG får ikke Circadin kastet etter meg, får derimot Seroquel (25mg) i fleng, og ganske mye Imovane (opp til 20x7.5 mg per mnd, men tar mindre enn det).

Seroquel: Sover veldig godt, perfekt etter stimulanter. Har ikke merket snåle drømmer, og bare av og til økt appetitt. Vet ikke om det er direkte sammenheng engang. Drawbacks: Jeg må vanligvis sove 9 t før jeg er opplagt igjen, mot 8t umedisinert. Og så er det uansett ikke meningen (for meg, i hvert fall) å ta Seroquel hver natt, siden trøttheten egentlig er en bivirkning som vil reduseres ved fast bruk.

Imovane: Sover veldig godt, men funker ikke etter stimulanter, blir bare liggende og ture. Ellers nydelig søvn, og våkner super fresh og opplagt etter 7t, mot 8t umedisinert. Eneste drawback: Er bekymret for avhengighet eller tap av effekt, tør derfor ikke å ta det så ofte. Men er min favoritt, i tillegg er det mye enklere å time sovning og våkning med imovane enn med seroquel.

Har tenkt å nevne Circadin for legen igjen, men er for nå veldig fornøyd med disse to. Som JEG får kastet etter meg