View Single Post
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Tja, sånn hver dag i ca 10 år + -? Har også den greia med at jeg får sånne rykk i kroppen som vekker meg opp igjen, mildt sagt irriterende. Også det med at det føles ut som musklene spenner seg, spesiellt i armer og ben, ganske slitsomme greier når man er utmattet.

For noen år tilbake var det helt ekstreme tilstander, kunne da være våken i opp til 7 døgn uten å få sove, er veldig mange som synes synd på seg selv fordi de er plaget over å våkne veldig tidlig på morgenen uten å få sove igjen, men det å ikke klare sovne er verre.

Min kur mot dette er at jeg døgner i to døgn(våken 48t+) for å tvinge om søvnrytmen, da sover jeg ganske stabilt i 10 dager før jeg må døgne igjen. Ellers har du jo innsovningsmed. som imovane/stillnoct som er de mest effektive på feltet, og det er ingen ting galt med å benytte disse pillene om problemet blir for slitsomt/ille. Det gjelder bare å bruke disse pillene riktig så man ikke oppbygger tolleranse, men dette er vel noe de aller fleste er klar over.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Den "kuren" din tror jeg ikke er noe for meg. Takler døgning dårlig, og jeg ser ikke ut til å sovne noe bedre neste natt om jeg ligger våken hele natta.

Har allerede fått imovane midlertidig av legen, men hater følelsen jeg får av de dagen etter. Føler meg så ekkel at jeg foretrekker å ligge våken...

Rart hvordan man kan gå fra å sove fint, til å plutselig få alvorlige søvnproblemer på bare noen dager. Er ingenting jeg har forandret på heller som jeg er klar over. Svært frustrerende når man ikke ser ut til å finne noen løsning på problemet heller. Synes svært synd på folk som deg som har slitt i over 10 år med dette, blir deppa og føler livskvaliteten synker betraktelig etter bare 3-4 uker jeg.