View Single Post
Sitat av Nydelig Vis innlegg
Jeg sliter veldig med søvn for tiden. Blir liggende våken i timesvis hver eneste natt, og føler meg som en zombie på dagen.

Når jeg prøver å sove kan jeg høre pulsen mye bedre enn til vanlig. I tillegg føles det ikke ut som jeg fysisk klarer å slappe av ordentlig. Jeg føler meg avslappet helt til jeg faktisk prøver å sove, men det er akkurat som musklene fortsatt er svakt spent (men ikke som med vanlig anspenthet). Av og til kan det plutselig rykke til i en muskel hvis jeg slapper av nok, noe som vekker meg til live igjen. Hvis jeg snur meg kjenner jeg hjertet banke ekstra godt, og det føles som jeg får et svakt adrenalinsjokk.

Noen av symptomene kan til tider minne om angst, men det kjennes ikke slik ut i det hele tatt. Jeg er psykisk trøtt og helt avslappet, og hver eneste kveld føles det på forhånd ut som jeg skal sove godt.

Jeg mediterer hver dag, så føler meg hverken stresset, engstelig eller anspent, så synes hele greia er ganske merkelig.

Har prøvd alle generelle tips i forhold til bedre søvn. Legger meg på samme tid hver dag, unngår skjerm før leggetid og trener uten at det hjelper. Det å være fysisk utslitt ser ikke ut til å hjelpe heller.

Noen som har opplevd lignende?
Vis hele sitatet...
Tja, sånn hver dag i ca 10 år + -? Har også den greia med at jeg får sånne rykk i kroppen som vekker meg opp igjen, mildt sagt irriterende. Også det med at det føles ut som musklene spenner seg, spesiellt i armer og ben, ganske slitsomme greier når man er utmattet.

For noen år tilbake var det helt ekstreme tilstander, kunne da være våken i opp til 7 døgn uten å få sove, er veldig mange som synes synd på seg selv fordi de er plaget over å våkne veldig tidlig på morgenen uten å få sove igjen, men det å ikke klare sovne er verre.

Min kur mot dette er at jeg døgner i to døgn(våken 48t+) for å tvinge om søvnrytmen, da sover jeg ganske stabilt i 10 dager før jeg må døgne igjen. Ellers har du jo innsovningsmed. som imovane/stillnoct som er de mest effektive på feltet, og det er ingen ting galt med å benytte disse pillene om problemet blir for slitsomt/ille. Det gjelder bare å bruke disse pillene riktig så man ikke oppbygger tolleranse, men dette er vel noe de aller fleste er klar over.