View Single Post
Er jo dette som er opphavet til cannabisens dårlige rykte. Spesielt i Norge der det ikke er lov.

Så fort man nevner cannabis bruk og angst i en og samme setning. Da er det kloke hoder uten erfaring og peiling som sier at ja, cannabis er jo kjent for å gi psykose og psykisk sykdom.

At det gir symptomer som angst, sosial angst og depresjoner, søvnvansker, hard mage, dårlig apetitt, svette, nervøsitet, latskap og man mister interessen for ting, det har vel alle som røyker opplevd og de som sier noe annet lyver. De med psykiske problemer fra før kan få alt dette forverret, noen kan få det bedre. Har man latent psykose, ja så kan man få det.

Det henger i stor grad sammen med selvbilde, hvor trygg er man på seg selv. Hvor god er selvtilliten før man røyker.

Trening, sunt kosthold, sol og litt tvungen sosialisering har jeg funnet ut at fikser det meste av de plagene. Da får man som regel heller ikke murt seg inne og røyket fra morgen til kveld, kun avbrutt av jobb eller skole. Noen har ikke noe å gå til og klarer ikke begrense seg, for alle vet at cannabis fordriver kjedsomhet. Ingen gidder å kjede seg om man er mest alene allikevel.

Føler man ubehag når man røyker eller under abstinens, så bør man ta en liten pause, eller en lenger. Og reflektere litt hva er det som gjør at jeg føler det sånn.

Det kan fort bli et mye større problem og man kan også begynne å få det mens man røyker, da snakker vi mega paranoia med angst og de personalisering.
Men har et intrykk av at dette gjelder kun for de yngste med minst bagasje i sekken fra før, de sarte og svake. For det er lett å snu om man gidder å tenke,lese og lære litt om seg selv og det man røyker. Om det ikke er sykdom inn i bildet da, da bør man avstå og muligens skaffe hjelp.

Jeg mener, cannabis kan jo som kjent lede til sanseforvirring og kan etter styrke karakteriseres som psykedelisk.
Da sier det seg jo selv at det kan fuvke med hodet ditt, og du begynner å tro ting alt ettersom hvordan og med hvem man bruker det.
Er man ikke obs på det og vet hvordan man skal hanskes med slike følelser og bare røyker videre, da får man jo smekk på lanken.
Sist endret av BrewGrow; 16. juni 2016 kl. 03:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.