View Single Post
Hei bare for å begynne så skal det sies jeg ikke har så mye medisin kunskap.
Jeg vil fraråde deg medisiner som går under sjangeren SSRI, som Zoloft, effexor osv, de er kjent for å ha mye bivirkninger, mange opplever å bli litt "flat" i humøret, andre kaller det apatisk. MAOI er også ikke uten bivirkninger, det er forholdsvis gammel medisin. Ellers er det mye C-preperater du burde styre unna.
Mange leger/psykiatere skriver ut preperater som har både antideppresiv effekt, antipsykotisk og søvndyssende i en. Det henger ofte litt sammen.
En annen avgjørende ting er vel hvor alvorlig depresjon det er snakk om her.

En gang jeg skulle få anti-deppresiva med legen så skrev han bare ut effexor, siden han syntest selv det var kun det som fungerte på sine pasienter.
Dette er jo så individuelt og jeg husker jeg klagde over bivirkningene siden de bare gjorde vondt verre. Jeg fikk ikke prøve andre medisiner, vite noe om nedtrapping eller noen verdens ting.
Fint å høre psykiateren din tar seg tid og til rette for å finne ut hva som fungerer for deg.

Det er likevel viktig at du selv leser i felleskatalogen om medikamentet før du begynner.
Det jeg vil annbefale er å bruke noe som er mest mulig naturlig. Viste du at i tyskland skrives det ut mer Johannesurt enn kjemisk framstilt antideppresiva?