View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det vanskelig for politiet å finne ut at det var jeg som f. Eks kjøpte noe på nett fra min mobil på et offentlig nett?
Vis hele sitatet...
Hvis du tenker på å kjøpe noe ulovlig og være litt diskret er det Tor, adresse via PGP og betaling i bitcoins som gjelder. Å være på bibliotek er vel omtrent like nyttig som å bruke en telefonboks nå til dags. Det er kameraer over alt og det vil bare gjøre det lettere å fastslå at det var deg, og man kan dermed utelukke at noen andre lånte mobilen. Høres ut som du burde lese deg opp og sette deg bedre inn før du gjør det du tenker på, I værste fall risikerer du å gjøre deg selv en bjørnetjeneste.

Hvis du kommer med fler detaljer blir det lettere å hjelpe deg, du er anonym og siden drives visstnok ikke av Kripos, sier de... Så det burde vel ikke være så farlig? Er greit å si hvordan du tenkte å utføre kjøpet og kanskje tenke igjennom hva det er, og om det skal innom tollstasjonen. Det er såklart dumt å bestille vanlig narkotika som amfetamin og cannabis fra Nederland med MasterCard eller Visa uansett om du er på et bibliotek. Kniver og våpen er jo også lett å oppdage. Hva er planen din? Utgangspunktet høres ikke genialt ut, men nå aner jeg ikke hva du skal kjøpe.