View Single Post
Jeg håper de finner en juridisk mulighet til å stille trump til ansvar for dette. Riksrett kan man jo håpe på. Men det viktigste nå er kanskje å få fjernet ham så raskt som mulig, om ikke annet som en symbolhandling. Spekulasjonene i USA nå går blant annet på om noen trump tilhengere i posisjon har klart å påvirke bemanningen av vaktstyrken til kongressen eller omdirigert den. Trump ba jo sine støttespillere med rene ord om å marsjere til kongressen. Et par timer tidligere hadde presidenten kommunisert til sine fans at ved å vise styrke kan de ta makten tilbake. Det er kanskje ikke nok til kategorisk si at han forsøkte seg på statskupp, men det er vel liten tvil om at trump både oppfordret til kaoset og etterpå faktisk støttet aksjonistene.

Det tjuefemte lovtillegget kan kanskje brukes om de erklærer trump for utilregnelig? For det trengs ingen diagnose for at de skal fjerne ham, bare et flertall.

Jeg klarer ikke skjønne om trump er stokk dum, og da mener jeg en mental dverg, om han er fullstendig riv ruskende gal eller det er en diagnose som er årsaken til at han oppfører seg som en idiot. Blodfansen som tok seg inn i kongressen må vel snart våkne opp til en real bondeanger? Resultatet av at de tok seg inn, det må vel bli en betydelig dom i fengsel?

Synes forresten Biden var veldig klar og fin igår når han talte og ba trump rydde opp. Men trump klarte jo ikke å bare be fansen rusle hjem. Neida. Han brukte også den videoen til å minne verden om at han "vant soleklart og valget ble stjålet".