View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
...og akkurat DER gikk denne farsen lengre enn jeg hadde sett for meg. Nå har de faen meg stormet kongressen.
Vis hele sitatet...
Dette er jo bare trist. Det virker jo nesten som Trump har i det minste indirekte oppfordret til nettopp dette i uker og måneder nå. Og Trump eskalerte jo de siste dagene og snakket om å bruke makt.

Kuppforsøk? Kanskje ikke, men en svær spiker i kista på demokratiet.

En kan lure på om Trump er fullstendig hjerneskadet, han tweeta at "slikt må en bare regne med, når en stjeler valget" eller noe slikt. Det er jo ikke akkurat et forsøk på å be mobben om å roe ned.

Trump, han kommer til å gå inn i historien som den aller værste presidenten i hele den amerikanske historien.

Jeg vet ikke hvordan man kan reagere på dette, eller hva amerikanerne må gjøre nå. Trump er jo en oppvigler men kan han straffes på noe vis? Han har sikkert trått hårfint på rett side av loven, kanskje bortsett fra helgas telefonsamtale om valgfusk som ble tatt opp.

Sitat av *pi Vis innlegg
Det blåser over i den forstand at valgresultat står. Men hva gjør dette med det demokratiske systemet i landet? Hva skjer med GOP? Jeg er spent, må jeg si.
Vis hele sitatet...
Ja det er jo nettopp det, alt dette våset fra Trump siden tapet har jo bare bidratt til å underbygge demokratiet. Det virker så meningsløst.

Nå spekuleres det på om en eller flere vaktstyrker som egentlig skulle vært på plass under seremonien idag har vært dirigert på andre plasser. For det sies at det har vært lavere bemanning en situasjonen skulle tilsi. Men nå kan en jo ikke tro på noe for nå er det helt klart mange som kan bruke dette til å forsøke å fordreie sannheten.

Nesten så jeg tenker det er bare å legge seg og heller lese om dette i fortid framfor nåtid. Den jævla tullingen Trump sa live ennå en gang at valget var stjålet fra dem, før han ba folk roe seg og gå hjem. Han klarer bare ikke gi seg, tror han virkelig på dette tullet han sier, eller er det en syk syk plan bak dette? At han ønsker å piske opp ennå mer kaos?
Sist endret av _abc_; 7. januar 2021 kl. 01:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.