View Single Post
Ser at Barbershop/Dapper er foreslått her, og er enig i at det er noe å vurdere. Jeg kjøpte et sett med DE-høvel og barberkost med grevlingbust i 2008, og bruker det samme utstyret den dag i dag. Jeg er ikke en sånn fanatiker som mener at Gillette og andre tre/fembladers-høvler er djevelens verk - pleier å bruke sånt utstyr på tur, men hjemme synes jeg at tradisjonell barbering er det beste.
Personlig sverger jeg til Merkur sin 34C-høvel, kost med grevlingbust som nevnt, også rullerer jeg mellom forskjellige typer blader. Jeg er glad i Feather, Red Personna og Astra-blader, da disse er rimelig skarpe og har god kvalitet.
Du behøver selvsagt ikke å gå all out, og kjøpe kost og alt det andre ekstrautstyret, men selv er jeg glad i hele "ritualet" med å skumme opp såpa/kremen og påføre det med en kost. Jeg barberer mens jeg står i dusjen, og sørger med det at huden får tilført massevis av fuktighet, og har sjelden opplevd irritert hud, foruten de første gangene jeg byttet fra barbermaskin til DE-høvel.