View Single Post
Sitat av griped Vis innlegg
Mange "eksperter" her uten at jeg skal utnevne meg til en. Men jeg trodde det var basic treningslære at ved 1-5 tunge reps gjerne 3-5 serier lange pauser så trener man styrken, og ved 8-12reps typisk 3 serier ved gjerne bare 20sek mellom seriene så bygger man volum. Selfølgelig får man både styrke og volum ved begge treningsmetodene.
Vis hele sitatet...
Problemet er at du, og mange andre her ikke definerer hva dere mener med "styrke", for det er sinnsvakt vagt. Snakker vi 1RM? 5RM? 10RM? 50RM? Sistnevnte drar det selvfølgelig litt langt, men poenget er at når man slenger rundt seg med vag terminologi, for så å påstå "det er allmennkunnskap", så er det umulig å følge med om folk prater om det samme.

For det er mulig det er "åpenbart" man mener "styrke=1RM" om man selv bak maskinen er et powerhouse av en styrkeløfter, men det ser rart ut om den i motsatt ende driver med en idrett der 1RM er jack shit og man tenker "styrke=10RM". Da sitter disse og prater forbi hverandre om styrke og alt er en stor saus uten mening for de, eller de som leser.
Sist endret av Xasma; 24. november 2016 kl. 11:37.