View Single Post
Er enig i det mrnobody sier, at det å starte med styrke når man er nybegynner er en dårlig idé.

Alle har en "noobe" periode, og den beste måten å bruke den på er ved å bare gjøre trening til en rutine, bli kjent med både apparater og frivekter, og ikke minst bli kjent med hvordan kroppen reagerer. Bruk denne tiden til å eksperimentere med diverse øvelser, "supersett"/"dropset", lange pauser vs korte pauser, o.l.

Etter et par måneder vil kroppen være klar til å starte på styrkeøvelser. Om du har opprettholdt treningsrutinene til da så finner du fort fint masse ressurser på egenhånd. Selv har jeg likt å følge programmer i noen uker/måneder for å se om jeg liker det, for å deretter prøve noe nytt. Etter å ha prøvd veldig mye forskjellig så har jeg nå endenlig funnet et program som passer meg perfekt.

En dag kommer du sikkert til å lure på om du bør kjøpe kosttilskudd. Det eneste jeg selv ville ha anbefalt for alle er proteintilskudd, hvor du kun tar en shake etter trening. Om du skulle begynne å slite med motivasjonen kan du også kjøpe deg en preworkout (disse er stappa med koffein) hvor du blander en scoop med vann, og på helt magisk vis blir full av energi og treningslyst.

Når (og om) du melder deg inn på et treningssenter, så vær veldig obs på ting som bindingstid. Andre ting å tenke på er hvor langt du må dra hver gang du skal trene. Betal heller en hundrelapp eller to ekstra i måneden fremfor å forlenge reiseveien. Du sparer både tid, og det blir lettere å pushe seg selv til å dra for å trene.

Lykke til!