View Single Post
wat
wat's Avatar
Trådstarter
210
Sitat av walkinbalance Vis innlegg
Når startet søvnproblemene dine? Er det noe særlig som plager deg? En annen mulighet er at hjernen har skapt et mønster du må bryte, fra tidligere hendelser og handlinger

Sliter med konsentrasjon selv, og søvnen. De kogntive evnene henger alle sammen med psyken, som er det mest vanlige. Startet rundt 15 års alderen for min del, en tid hvor angsten min ble dominerende. Født engstelig.. ikke råd til å være dårlig kan du si.

Vil ta "b-menneske" med en klype salt inntil videre. Og lay off the weed, gjør ikke konsentrasjonen bedre i lengden, spesielt ikke om en har litt issues - tro meg.
Vis hele sitatet...
Har også vært naturlig engstelig siden jeg var liten, og derav sovet ujevnt og dårlig. Har enda angst, men denne varierer veldig ut fra dagsform. Det var ikke før jeg begynte å slite med muskelknuter og anspenthet at ting forverret seg ytterligere ift. søvn. Nakken er konstant stiv, så jeg sitter å beveger/knekker på nakken ofte. Har vært hos kiropraktor 3-4 ganger, og under en scann ble det funnet ut at jeg har to virvler i ryggen som står motsatt vei i forhold til hverandre. Etter dette funnet har jeg kjent litt etter, og jeg mener at anspentheten "blomstrer" derifra. Problemet blir verre for hver dag som går og jeg finner ingen løsning.
Skal jeg trene noe annet enn sykling ender jeg opp med en stiv og stram rygg i flere dager etterpå der musklene/senene langs ryggraden ligger som noen tjukke "pølser" nedover ryggen. Har også prøvd akupunktur og refleksologi, men uten noen langtidsløsning.

Ligger helst 12 timer i senga hver dag for å føle at jeg har litt overskudd til å få noe ut av dagen, noe som setter en klar stopper.

Jeg klarer ikke å styre søvnen min på noen som helst måte og det er utrolig frustrerende. Jeg kan løpe marathon tre dager i strekk uten å føle at jeg har et større søvnbehov, for å sette det på kanten.