View Single Post
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Jo jeg vet at Norge har lav arbeidsledighet, gode velferdsordninger, BNP, helsevesen, demokratiske prosesser, kjøpekraft osv, noe som gjør det til verdens beste land å bo i, men tenkte mer på lykke osv i mitt første innlegg. Kanskje litt knotete, men ville fram til at jeg føler folk er mye mer lykkelig i andre land (nei tenker ikke på afrika og nord korea, så ikke dra opp de landene nå). De virker ikke like robotaktige som nordmenn. Tenker da på sør europa, mellom amerika ++

Det at norge er "verdens lykkeligste land" kan jeg ikke tenkte meg at all. Hvem har tatt den målinga?
Vis hele sitatet...
Virker ikke like robotaktige? Du er helt på viddene.

Norge er befolket av de rikeste, frieste, høyest utdannede og mest likestilte borgerne i verden.

Kan du nevne et land der den generelle befolkning har pengene og friheten til å gjøre hva de vil og utdannelsen til å vurdere disse alternativene bedre enn i Norge?

Tror du en kvinne i Sudan kan være lesbisk lærer med lønn som en mann? Tror du et samfunn der ikke engang grunnskolen er selvsagt gir rom for avvikende adferd og mange valgmuligheter?

De lykkeligste - det er vi ikke. Men det har ingenting med noe av dine poenger å gjøre, det er kun en passende tilfeldighet. Argumentasjonen din vitner om at du hverken har forståelse eller kunnskaper til å engang synse om temaet.