View Single Post
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Uansett, hva gjør Norge til et "ikke-kjedelig" land i dine øyne da? At du kan kjøpe deg en ny pc? At du kan bade i havet 2 mnd i året? At du ikke kan ta deg en pils i parken uten å få rulleblad?

Sier ikke at jeg ikke liker Norge, så ingen som trenger å ta det her personlig (noe som det virker som 90% i denne tråden faktisk gjorde når TS starta den)
Vis hele sitatet...
Mhm.. Syria og Irak ja.

Jeg tenker mer på at du faktisk kan gjøre hva du vil.
Stort sett så står du jævlig fritt til å gjøre akkurat hva pokker som faller deg inn i dette landet her. Om du kjeder deg så er det sikkert utrolig kjipt, men det er så himla tilrettelagt at du kan ha det superfest om du gidder.
Det er kanskje ikke badetemp i havet i januar, men jeg kan banne på at det finnes en svømmehall i nærheten. Sikkert også med sklie og stupetårn om du gidder å busse litt mer enn 20minutter.
Det er kanskje ikke lov til å drikke alkohol i parken, men du får faktisk lov til å drikke alkohol; det er ikke alle steder det er lov i verden. Du kan faktisk drikke shitten i en hage, bygård, på verandaen eller whatnot. Jeg har faktisk drukket pils i parken også, uten at det har havnet på rullebladet.
Nå svarer jeg bare på dine eksempler, men poenget står enda: du står fritt til å gjøre akkurat hva du vil, innen rimelighetens grenser. Om du kjeder deg og synes Norge er kjipt så gjør du et eller annet veldig, veldig feil. Få deg en hobby liksom, eller bytt jobb.

Jeg setter egentlig spørsmålstegn ved hva som er så himla kjedelig med Norge. Har noen av dere bodd og jobbet andre steder i verden over lengre perioder der dere tenkte at "Wow! Dette landet er så jævlig gjennomført fantastisk!"

Du nevner også at du synes folk er lykkeligere i andre land. Hvor lenge har du vært sammen med lokalbefolkningen da? Har du levd deres liv? Har du dratt på jobb hver morgen sammen med alle andre? Over flere uker, kanskje måneder/år.
Såklart smiler hu gamle dama til deg når du kommer inn i butikken hennes når du er på ferie(1.det er høflig. 2.du er turist, legger igjen cash), det er ikke dermed sagt at hun er så mye lykkeligere enn en vanlig nordmann.
Mine erfaringer er at folk flest, uansett hvor i verden, faktisk har det helt ok. Selv om nordmenn ikke smiler på trikken er det ikke dermed sagt at vi har det kjipt.
Sist endret av moret; 7. mars 2014 kl. 20:12.