View Single Post
Mengele's Avatar
Trådstarter
102
Sitat av belisarius Vis innlegg
Dette var litt av en brannfakkel! Du slipper ikke så lett unna med å fornærme nordmenn Klart det er mye som er dårlig med Norge, men det gjelder jo alle land? Ser du nevner maten og musikken vår, akkurat som det var tema som angikk liv og død, og noe som faktisk er viktig.

Nei, Norge er ikke verdens midtpunkt når det gjelder mat og kultur, men vi har et oppegående næringsliv og lav arbeidsløshet i forhold til resten av Europa. Vi har gode sosiale ordninger som resten av verden sikler på og drømmer om. Vi ligger langt framme når det gjelder menneskelig utvikling. Tenker da f.eks. på homofiles rettigheter, kvinners rettigheter og generelt menneskerettigheter som Norge er en stor forkjemper for. Vi er teknologisk avanserte. Stort sett fungerer ting bra i Norge, og folk her er stort sett lykkelige og de fungerer bra i samfunnet. Men god hurtigmat som vi f.eks. ser det i millionbyene New York, Berlin og London har vi ikke

Hvilket land kommer du opprinnelig fra forresten? Om du tør si det da.
Vis hele sitatet...
Er helt enig at Norge har en veldig bra velferdsmodell og at man generelt kan leve et veldig bra liv på papiret. Jeg kommer fra island, og etter å ha bodd der i tre år begynte jeg å sammenligne landene litt for mye utifra mine verdier, og det som er utgangspunktet for innlegget (hvis ikke det var tydelig)
Sist endret av Mengele; 7. mars 2014 kl. 13:31.