View Single Post
Mengele's Avatar
Trådstarter
102
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Det er bare å dra til Sudan hvis det er det du vil.

Du skriver at Norge ikke er et paradis. Men hvilket land er et paradis som har absolutt ALT man trenger og vil ha etter sine egne behov? Nei, Norge er ikke et paradis og ja, Norge har penger som kan brukes mer fornuftig, men hvilke land har ikke det? (Bortsett fra fattige land som ikke har noe å bruke noen plass)

Du nevner at man ikke kan leve på musikk her i Norge. Jeg kjenner mange som har fått støtte fra kommunene sine for å drive på med musikk, reiser rundt i kommunen / fylket der de har spillejobber.


Ang. mat. Hvis du mener maten i Norge er så dårlig, så er det ditt synspunkt. Det er din smak som er borti maten. Jeg liker maten her i Norge og jeg syns absolutt ikke at den er dyr i forhold til vår økonomi.
Selv bruker jeg og samboeren ikke mer enn 3000 kr i mnd på mat. Da har vi biff og annen kosemat i helgene med alkoholholdig drikke om vi ønsker det. Hvis det er dyrt å betale 3000 kr for mat i mnd for 2 personer så lurer jeg virkelig på hva du ser på som billig.
På restaurant syns jeg heller ikke maten er dyr. Man betaler selvsagt for mate, de som lager den og de som serverer maten. Da blir jo selvfølgelig prisen dyrere enn hvis du skal lage den selv. Og du kan IKKE sammenligne det med andre land der økonomien er verre og folk ikke tjener like godt. Jeg betaler 240 kr for en god biff middag på en restaurant og det syns jeg faktisk er ganske rimelig.


Du nevner også kollektivtransport.
Enkelte plasser kunne kanskje denne vært bedre, men det er mange byer her i Norge som har veldig gode kollektivtilbud.

At du opplever at folk er sur / gretten eller ser rart på deg på t-banen er jo sånn du opplever det.
Kanskje de ikke merker at du smiler til de? Kanskje du har hatt uflaks og møtt på feil person.

Selv opplever jeg folk som veldig sosial de få gangene jeg tar kollektiv transport. Veldig enkelt å komme i samtale med en helt tilfeldig person på bussen.


Men hvis du har så store problemer med Norge og du vil reise bort med første fly som du sier, så syns jeg at det ikke er noe å vente på.
Går sikkert et fly i helga eller neste uke. (Du sa første fly bort, så da regner jeg med at du står for den)
Vis hele sitatet...
Flytter faktisk til Island i sommer. Men takk for bra respons!